Oskrivet blad

 
SUPER  FARMOR BLOGG  
 
V.28 
170710
André & Andrea 
GRATTIS 
 
 
DAGENS CITAT 
 
VÄLKOMMEN Till MIN DAG  
 
Det var inget sovmorgon i dag jag skall hämta
Johanna från Hallunda Shell, min son kommer med
henne och hon skall vara några dagar här så det är bara att
gå upp. 
 
Det går fort till Hallunda då inte en bil är ute.
Köper en kaffe till mig och så vänta, två minuter.
Se där nu är hon här och det gick ju bra, sonen verkar
sen och sur, varför vet jag inte.
 
Väl hemma tar jag min frukost,
Johanna har ätit så det blev ingen frulle till
henne. Vi kolla nyheterna tillsammans och det är lite
elände över hela världen.
Hesa Fredrik yla i går vid 22 tiden.
Det skall han göra första måndagen varje månad
klocka 15.00 och vid fara och krig. Så i går blev man fundersam
och undra om ett farligt utsläpp eller annat skit var i luften. Det tog ett bra tag
innan informationen kom på TV. Under serien Bäck kom remsan som tala om att det
var ett fel av SOS alarm som orsaka hesa Fredriks ylande.
Det brinner i ett hus igen i nordvästra London, 
i området Camden. Ett 70-tal brandmän kämpade 
med branden, ingen skadad än.
 
Många fortsätter att handla på nätet fast det inte är säkert.
Många sajter är inte äkta, och det är lätt att ta pengar som är i luften.
Hoppas dom löser problemen eller lägger ner detta med att handla på nätet
och betala direkt med kortet. Använd faktura i stället.
 
Det är mycket om övertagandet av Mosul, Irak.
IS är utdrivna och dödade, vet inte vad det inne bär för IS
men hoppas att det nu tar slut. Jobbig situation de som händer i världen.
 
Vid Bergs kommun i Jämtland har två bilar
frontalkrockat, sex personer till sjukhus.
Vägen avstängd i båda riktningarna.
 
Så nu år jag över till FB och kollar in vad som händer där.
Mina vänner har säkert massor att berätta. Och jag
har min morgonhälsning att skriva. Det är lika
viktigt som att skriva här .
 
Jag har bara målning i huvudet i dag :) Men först
skall jag ner till Brinken för att passa Linus .
Camilla skall till sjukgymnasten, lite
akupunktur.
 
Jag och Linus går ner till parken, Wilma följer med.
Linus blir lite nödig så vi måste ta oss hem.
Vi går ner igen, nu lire gunga och
klättra. Jag kan gunga men
inte klättra.
 
Camilla kommer hem och vi tar en fika.
Hon hade köpt en liten ny sommarbulle med hallon röra
i mitten i ställe för kanel. Den var ju hur god som helst och...
lagom stor/liten :)
 
Nu skall jag hem och fixa lunch och sen måla.
I köket skall jag måla, men jag skall ner till Willys och
handla lite sallad och annat. Väl hemma igen så plockar
jag in allt och fixar ravioli Hon gilla det så där lilla Johanna.
Camilla ringer och berättar att hon är på G till mig, gående med
Linus och Wilma. 
Trött Wilma
Johanna och Linus
Camilla
Hon ringer igen, Wilma orkade till Linus dagis.
Jag men jag och Johanna åker dit. Linus
leker lite och Johanna gunga med
honom. Hon är så duktig med
att handskas med barn.
 
Väl hemma sen hos mig tar vi lite kaffe och sen kan vi gå ut en stund.
Johannas kompis kommer ut så Johanna fick massor att
göra, då passar vi på att locka med Linus hem. Han
skall åka moppe hem med pappa. Han älskar
att åka med Thomas.
 
Nu målar jag i köket och hoppas på att det blir bra.
Jag har en uppåt dag när det gäller målning,
skit kul. Men den kommer att fara i golvet
sen också. 
 
Det blev en sen middag klockan 19 och det är nu
klart med ett rum till. Här kommer lite kort
renovering.
Juhani´s gamla rum
Juhani´s gamla rum
Lilla hallen
Stora hallen vid ytterdörren
Köket
Andra sidan i köket
Målat och klart i rummet
H¨är också
Köket börjar bli klart.
 
Nu är klockan rätt mycket och jag skall
upp i morgon för att åka till Sös :)
 
Alltid så kul att just du är här.
Tack,vi ses igen
 
HAKUNA MATATA,
Det är ord som är bra.
SUPER GRANNI
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0