Ta vara på dagen

 
SUPER  FARMOR BLOGG  
V.29 
Dag 200 på året
170719
Sara 
GRATTIS  
 
 
DAGENS CITAT 
VÄLKOMMEN Till MIN DAG  
När man försöker att inte vakna klockan fyra så
vaknar man i stället 07.30 och det var så skönt
jag vill inte gå upp, men det är ju lite bra att
sova  så man blir stel och öm i ryggen.
 
Går upp och tar min frukost som om det inte var en rutin :) .
Skall nu läsa lite på nyheterna och se vad världen råkat ut för.
 
En man i 35 års åldern blev skjuten i benet
i ett garage i Märsta i morse när han skulle åka till jobbet.
En höggravid kvinna fick i går kasta sig undan när en bil kom rusande
mot henne. Hon klara sig men hela vagnen blev mosad. Detta hände vid
stängning i Gekås Ullared.
 
En Saudisk kvinna bar en kort kjol på sig när hon lade upp en film på
Snapchat. Kvinnan är gripen och nu är det upp till åklagaren om
åtal skall väckas. I detta område där kvinnan bor måste även
utlänningar ha heltäckande på sig på offentliga platser.
Trumh misslyckades att radera Obamacare. Den står
starkt kvar tills vidare. Ett stort nederlag till Trump.
Hans egna republikaner stöder inte honom.
Trump har hemligt möte med Putin igen.
Hur tror han USA tolkar detta?
Det var allt från Aftonbladet
dag.
Då blir det en koll på Facebook och vad som händer där.
Det är ju lite så min morgon timme ser ut för att peta
i mig min frukost och inte få ont i magen.
Är nu mera en bra rutin för mig.
 
Efter en dusch och lite...slappa tar jag och fixa lunch 
Det blir köttbullar då jag har en sån kille här,
Vi äter och Ari skall till garaget och vi
går ut ett tag.
 
Letar leksaker
Kör traktorn
Bygger sandslott
 
Tror det är lite varmt för kille, han far runt och vet inte vad
han skall leka med, gunga, klättra, gunga igen, leka
i sandlådan, gunga på traktorn och motorcykeln
som finns här. Jan leker lite men vill sen
gå in, en timme ute blev det.
 
Vi tar lite mellis och sen får han titta på tv:n
Camilla och Thomas kom med en tårta och vi fika.
Inte ovanligt alls att jag fikar alla vet det och det bör ju du
veta också efter som du läser här :)
 
Jag får ett samtal från Maria, min arbetskollega.
Jag går ner till henne och sitter ute en stund, vi pratar
om jobbet och om privata saker. Hon frågar hur det är med
min hand. Jo då den hänger med vill jag lova.
 
Vi säger hej då och hon går hem lika så jag.
Jag skall göra middag till min man, han behöver få mat
i magen tror jag. Spagetti och köttfärssås, lätt och smidigt.
Sen skall vi ta det lugnt vilket han inte riktigt grejar. Han skall pyssla
med allt han kan, han tappar humöret och blir sur. Gör om och så funkar det.
 
Lite tv och så är kvällen ett faktum.
 
Alltid så kul att just du är här.
Tack,vi ses igen  
HAKUNA MATATA,
Det är ord som är bra.
SUPER GRANNY

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0