Till ACP :)

 

SUPER  FARMOR BLOGG  
 
V.27
170705
Laila & Ritva 
GRATTIS  
 
DAGENS CITAT 
 
VÄLKOMMEN Till MIN DAG  
 
 
Jag vaknar av en stor bang och undra om det var en
bil eller en brand med explikation, men det har inte kommit
någon brandbil eller polis så oklart vad det var.
I natt har jag frusit häcken av mig, har bott i ett "kråkslott"
bokstavligen. Jag har haft många runt mig, bekanta
ansikten.  Min man lade tre stora täcken över
mig  för att jag frös. Det var konstiga
diskussioner som jag inte
fatta något av.
 
Men vakna av smällen och undrar lite vad det var :)
Nu går jag upp och fixar lite, Skall dock inte
äta frukost för att jag skall till ACP på 
en frukost date :)
 
Hinner kolla lite på nyheterna :)
Men blir så störd och lätt stressad då
klockan tickar i väg och nu skall vi åka  jag 
och Ashani, mot Haninge Pip.
Det är smidigt och inga större hinder, i Tullinge är det bara
en fil som är öppen så där får vi vänta lite men va då vi har 
inte så brotomt så det är lugnt .
 
Lämnar henne i Handen och vid personalingången.
Jag svänger vidare mot Skogår och en frulle med ACP
Kommer bli så kul, är framme lite för tidigt så jag väntar en
stund innan jag ringer och hon kommer med en biljett till Bee.
 
Då sitter vi här med kaffe, smörgås, pålägg grönsaker.
Vi pratar om allt och det är ju inte klokt vad kul det 
är och träffa henne, klockan tickar vidare och
det blir nu dags att säga hej då, hon skall ju
också till jobbet.
Det är nu bara att hämta Wilma, hon skall få vara med mig
så hon inte behöver vara ensam. Kommer hem och då
ringer Lillevi och vill att jag skall köra henne till
Huddinge sjukhus.
 
Och jag är snäll kör henne dit och så hem igen,
Det går ju fort det är ju inte så långt så det är
ingen större sak att prata om.
 
Väl hemma skall jag nu börja fixa med middagen.
Gubben skall snart komma hem så  det är ju
bra att ha den klar. Jag tycker det är
jobbigt med min hand i dag.
 
Ont har jag och det är inte så kul.
Jag försöker verkligen jobba med att ha den på högläge.
Det funkar bara ibland. Ja så är det och så blir det.
 
Vi äter och sen skall jag ta en lugn kväll och titta på
TV och andevärlden är på tapeten.
 
Alltid så kul att just du är här.
Tack,vi ses igen
 
HAKUNA MATATA,
Det är ord som är bra.
SUPER GRANNI

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0