Till Gustavsberg :)

 
SUPER  FARMOR BLOGG  
V.30
170727
Marta
GRATTIS  
 
DAGENS CITAT  
 
VÄLKOMMEN Till MIN DAG  
 Då är det en ny dag och jag har planerat att åka med
till Gustavsberg :) Nisse behöver hjälp och ja jag 
kan väl göra lite trotts skada och värk :)
Jag vet inte vilka som är där men... jag
åker med familjen Karlsson
 
Innan min dag överhuvudet taget skall hinna börja
måste jag inta frukost och njuta i det största dragen.
Färdigställd frukost; Fil, Flingor smörgås och kaffe. Det är
livet på en pinne :)
 
Jag kommer att fixa lite bilder så du får se lite av min dag.
Nu skall jag börja på ruta ett. Lite nyhets flöde skall
läsas. Det är inte så mycket att skriva om bara
nämna att regeringen har fått lite tuffa saker
att stå i.
Olyckor med bilar och skadade människor. En man som
har blivit skuren i hans och nacke. Det kallar jag mord försök.
Undra vad den som gjorde det kallar saken. Massa annat skit och
Trump får allt fler kändisar emot sig. Men han skiter i de och rullar vidare.
 
Alice Cooper är i stan och skall spela på Grönan i kväll.
Han jobbar på våran skräck kung :) Undra om ormen är med :)
Ja vad mer har jag läst om...Det är säkert så att om du vill läsa
kan du göra det på något nyhets flöde :) Jag skall göra en dag nu.
 
Jag har ett samtal att ringa, men nu ringer det på min dörr.
Hej det är "Vojan" från Botkyrka byggen som kommer
för att fixa min lysknapp i köket. Det var ju bra tack.
Nu kan jag ringa, min SAAB är inte längre min
och den skall inte stå på mig. Jo bara nu
men inte nästa månad OK bra.
 
Nu kommer Thomas och Camilla.
Vi kör den långa vägen ut till Nisse i Gustavsberd/Värmdö.
Han har ett hus där och det är så fint där, men i dag har vi storstädat
under buskar och gamla rishögar som skall eldas. Det blir bra till slut hoppas jag.
Gubben är så sliten och skruttig att det inte finns några ord att sätta på han.
 
Envis och vägrar hemtjänst.
Så klart att han inte kommer bli bra i sina ben, han gör ingen sjuk
gymnastik som läkaren sa att han måste, Han tror på allvar att han
kommer att bli som förr...eller hur gubben lilla. Nä du det börjar bana
utför. När 10 meter tar 10 minuter att gå om inte längre då är det
inte lätt att komma igen. Här kommer bilder från dagen
Vi samlas utanför för att ta tag i dagen
Vi blev ju fyra som kan jobba 
Det är fin trädgård
Har rensat massor
Nu är ogräs och dött skräp borta
Meka med gräsklippan
Vi kollar till Linus i vattnet
Kim jobbar som fan
En väldigt blöt humla
Jag gilla denna blomma
Så klart denna också
Wilma trivs
Ser bra ut
Nöjd
Oj jag :)
Gos time med mamma
Hallon
Jordgubbar
Frukt mmm gott
Fin dag
Vi sola lite :)
Men jobba också
Nisse
Trött hund
Middag
Frussen Nisse
Kaffe
Nöjd
 
Vi ( Camilla, Thomas, Linus och Jag) åkte där ifrån vid 20.30 tiden.
När vi nästan var hemma hos mig hittar jag Kim´s lur i min väska,
och hans plånbok och bilnycklar. Det var ju så att både jag och
Lillevi har svarta väskor :)  Han bara lade dom i närmsta
väska :)
 
Så jag ringer Lilla hon och talar om att jag har alla tillhörigheter till Kim
i min väska men min snälla man kommer med dom. Tack Ari för
att du åker dit med sakerna, nu kan ju dom komma hem också :)
Sitter nu och väntar på min gubbe, han gör vara här snart :)
 
Nu skall jag sova :)
 
Alltid så kul att just du är här.
Tack,vi ses igen   
 
HAKUNA MATATA,
Det är ord som är bra.
SUPER GRANNY

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0