Till vårdcentralen igen

 

SUPER  FARMOR BLOGG  
 
V.27
 
170704
Ulrika & Ulla 
GRATTIS  
 
 
DAGENS CITAT
 
VÄLKOMMEN Till MIN DAG  
 
Jag vaknar efter ännu en knasig dröm, min gips skena
går i atomer och det är svårt att få armen rak
skenan böjer sig och det gör väldigt ont.
Jag vaknar av att jag håller i min
arm och letar efter en läkare.
 
Kan vara att jag har legat på den eller att jag nu 
skall byta bandaget igen. Det funkar inte
att gå runt och ha ont. Men nu är det
en ny morgon och jag skall inte
göra så mycket i dag.
Min frukost skall intas medans jag läser nyheter.
På plats och inga nyheter, internet ligger nere.
Men vänta nu jag är i behov av ingen stress
på morgonen och vag händer??
 
Jag blir super stressad, skit i det äter min frukost.
Wifi funkar ju inte heller och inte TV:n.
Hur skojigt blir det???
 
Som tur är ringer Sussi Paakki och vill ha sällskap 
till Skärholmen, hon skall köpa en klänning
till ett bröllop. Vi hitta en fin klänning med
vit botten med stora rosor på i
rosa nyanser. 
Även en korallfärgad klänning, en vit kavajliknande jacka
och en rosa bombarjacka. Hon handla allt på rea.
Så det var ett kap som heter duga. Så det var
värt att åka dit. Jag sa till Sussi att vi tar en 
lunch också. Det är OK.
 
Vi titta lite på andra affärer också innan vi drar oss mot
Solbo och en kaffe hos Camilla :) Det var trevligt och
vi satt och snacka lite, Nea har också ringt i dag.
Hon har ont i sin fot, det är inte bra.
 
Jag kör Sussi hem till Norsborg med en liten stickare
till Mammas grav, det är ju så att någon har
plockat bort lyktor på mor och fars grav.
Jag vill bara veta varför.
 
 
Jag får väl inte riktigt de svar jag förvänta mig.
Men han tyckte det var konstigt. Jag såg
samma lyktor som jag hade på
andra gravar. Dom står
ju kvar.
 
Så konstigt men jag köper nya och de hoppas jag får
vara kvar. Nya lampor också och lite blommor.
Jag gillar inte att det blir bortplockat.Jag
titta till Pia också. Jag måste ta en
sax med mig och klippa runt.
 
 Nå väl lämnar Sussi och sen hem och jag skall fixa middagen.
Kyckling och ris med sås och allt, det blir bra i slutändan.
Vi sitter samlad i vardagsrummet och äter, kollar
lite tv och dör tvärt.
 
Men nu är det bara att softa och återhämta mig.
 
Alltid så kul att just du är här.
Tack,vi ses igen
 
HAKUNA MATATA,
Det är ord som är bra.
SUPER GRANNI

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0