Veckorna går vidare

 
SUPER  FARMOR BLOGG  
V.29 
170718
 Bruno 
GRATTIS  
 
DAGENS CITAT 
 
VÄLKOMMEN Till MIN DAG  
Har en morgon som är...sådär, jag tycker inte om att vakna till
ett billarm klockan fyra på morgonen. Har liksom en
sömn att ta hand om. Viktigt att få den vila min
kropp behöver i läknings syfte.
 
Lite frukost på detta då så jag kan vara med på dagen :)
Kollar nyheter medans jag äter. Det är ju nu mera
rutin och jag vill veta vad som händer i världen.
 
En liten tjej försvann från sin familj på ett reservat
i Blacksås. Hon hittades efter 13 timmar av en hundpatrull
välbehållen.  I Jönköping höll en man på att tvinga med en kvinna i en bil,
under knivhot.  Jag tror detta utspelar sig i England :) En kille på moppe fejkar en krasch. 
Det han inte vet är att tjejen har en kamera i bilen. När hon påpekar detta drar han med en åskådare :).
Det hela är att han springer framför bilen, stannar och backar så in i bilen och hoppar på
motorhuven och "ramlar" ner på gatan. Snyggt jobbat med som sagt han blev
filmad :) . Så det är bara att hoppas på att killen blir fast :)
 
Det är många online företag som är utsatta för "skimming",
man skall vara mycket försiktig när man handlar
på nätet. Det är inte så säkert. Ett rån i Malmö
hände i går vid 18 tiden, en man har blivit
beskjuten.  Zombieregissören
George A Romero har
avlidit 77 år
gammal.
Han måste ha njutit av att få somna in med musiken
från hans favorit film. Tre damer sprang ett lopp i USA, men det var
inga vanliga ladys :) 82, 92 och 101 år gamla är dom. Vilken sprutt dom har :)
 
Den kommande veckan har fått klass 2 varning på högt vatten flöde,
detta gäller Torneälven och Rautasälven. Ett Norwegin
plan som skulle flyga mellan Sverige och USA
fick nödlanda på Island då det var
något fel på motorn.
 
Det var all från Aftonbladet 170717 :)
Nu övergår jag till min dag med mina saker.
Det är långt i från lika spännande som nyheterna frå
Aftonbladet. Men som jag har sagt tidigare är det min dag,
bara rakt upp och ner :)
 
Efter morgon rutiner är det nu dags att köra Ashani till sitt jobb, hon skall
jobba i dag så det blir ju lite tidigt hon skall åka här i från om hon
börjar tidigt som i dag, 8.00. Jag är en snäll svärmor så
jag kör henne :)
 
Tillbaka från Handen och nu är jag så jävla trött istället.
Vilket inte gynnar mig. Jag behöver sova känner
jag. Juhani skall börja med att måla deras
väggar.
 
Väl hemma igen tar jag nog en mickro power nap .
Men så blir det inte för jag tar mig an
duschrummet. Massa skurande
och kastande av saker.
 
Lunch med Juhani och Ari nere på donken.
Juhani skall till Handen och möta tjejen.
Han har dock börjat måla i sitt rum nu.
Ari skall köra bort lite saker till 
förrådet.
 
Jag blir klar med mitt projekt runt 15.30 det känns
bra men det var lite jobbigt kan jag lugnt påstå.
Jag fixar middag, laxburgare med sallad.
Sitter och äter i soffan och tittar på
tv:n. känner mig trött som en
gris, hur det kan
komma sig.
 
Jag tittar på Dr. Phil och han har en tjej som var
gravid i sjunde månaden. Hon hade svarat på en annons om 
mammakläder som skulle ges bort. Hela historien går ut på att hon blir
anfallen och svimmar då skall annonstjejen ha skurit upp magen och plockat ut
barnet . Barnet dog och mamman överlevde, tjejen fick fängelse. Stark sak.
 
Kollar på Miami CSI också sen åker vi ner till donken och köper glass.
Nu skall jag sova.
 
Alltid så kul att just du är här.
Tack,vi ses igen
 
Alltid så kul att just du är här.
Tack,vi ses igen
HAKUNA MATATA,
Det är ord som är bra.
SUPER GRANNY
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0