Det är bara att köra på då

 
SUPER  FARMOR BLOGG  
 
V.26
dag 177
 
1706126
Rakel & Lea
GRATTIS
 
DAGENS CITAT
VÄLKOMMEN Till MIN DAG 
 
 
Det är en ny vecka, i morgon är det fyra veckor sen jag operera min hand,
och jag har två veckor med gips kvar att bära det :) Så det går framåt
med stormsteg. Det glädjer mig väldigt mycket. Hoppas på att
min hand kommer att vara som ny.
Då är det så att jag skall ta en dusch som kommer att förgylla
min dag till hundra procent :) . Varmt vatten över en
stelfrusen kropp vad mer kan jag säga?
 
Då är det frukost på G so pricken över i;et.
Det är njutningsbart och allt är som det skall vara
med mig. Skall titta på FB och nyhets flödet där om det 
kan vara något av värde :) .
 
Turist båt sjönk i Colombia, minst ni döda och ett 30 saknas.
Bandet Coldplay fick dålig resektion, i Landskrona har det
varit skottlossning, en man förd till sjukhus. Sen dök
ytterligare en man upp som tydligen befunnit sig
på samma plats. 
Nya lagar som träder i kraft nu i sommar;
1. Föräldrarna får ansöka om efternamnet på nyfödda barn,
lika så om man adopterar skall man ansöka om efternamnet.
2. Värnplikten är tillbaka, nu skall de som är födda 1999 och 2000 mönstra i höst .
3. El-cigaretten man inför 18-årsgräns på dom, (trodde jag redan fans) Det skall också finnas
en produktanmälan.
 
Prideparaden i Istanbul, Turkiet, blev beskjutna av gummikulor
av polisen, enligt AFP. Stor krock vid Västerås, fem bilar
fjorton personer inblandade en till sjukhus. Då har
jag kollat nyheter också, det är samma
nyheter varje morgon,skottlossning,
 krockar, elände, bantning.  
I denna resumé fans
 lite nya lagar
också :)
 
Jag åter går till min dag som kommer att innehålla lite
packning av lådor. Det är många lådor att packa
och det är inte så himla lätt alla gånger.
Men några till skall jaga kunna
åstadkomma.
 
 
Jag åter går till min dag som kommer att innehålla lite
packning av lådor. Det är många lådor att packa
och det är inte så himla lätt alla gånger.
Men några till skall jaga kunna
åstadkomma.
 
Då är det bara att fortsätta dagen. Hämtar upp Linus då han har feber
och kan inte gå till dagis. Det är ju så att barn inte skall ha feber
och vara på dagis. Men det är väl inte så farligt, eller??
Han är med mig i alla fall och det är ju inga
svårigheter. 
Han kollar på TV och barnpogram, hämtar plattan och 
kollar på Mario spel, även Ukkis dator blev en
lite titt stund. Han hinner även leka lite,
han är tydligen någon hjälte som
rädda dockorna.
 
Jag har ringt till Com Hem, God el, vattenfall Allt skall
ordnas till flytten. 1/9-17 Dom blev glada över att
jag var så snabb i vändningen, man skall ha
framförhållning.
 
Jag och Linus tar en lunch ute, vi äter ju en happy meal
var så två luncher under 100 kronor. Hur bra är inte
det. Jag ser också att klockan blir lite mycket
så jag skall plocka Camilla också.
En fika med min dotter är inte alls fel jag gillar hennes sellskap,
hon är en tjej som jag kan diskutera himmel och helvete
med. Det är skönt att ha sådana i sin närhet för livet
kan verkligen vara upp och ner.
 
Jag tackar för kaffet och tar mig hem, skall måla lite. Packa kartonger.
Vårat data rum skall fixas i helgen hoppas jag här inne skall
man ställa kartonger sen innan vi skaffar förådet.
Så det är ju då bara att packa nu.
 
Middagen skall fixas och det blir sketti med köttfärssås.
Matlåda blir korvstroganoff och grönsaker. Det är
lite jobbigt med ena frysen som är redigt
gammal. Listen håller inte riktigt och
öppnar sig Nu fick jag kasta mat
för 700 Kronor.
 
Gubben kommer så vi äter tillsammans, det är väldigt lungt 
och tyst när det bara är han och jag. Juhani väsnas
inte men springer fram och tillbaka ut för att röka.
Går och tittar i kylen varje gång han kommer in.
Rolig kille de där.
Kollar på tv och tittar på "de okända" och sen " Dr Phil"
Miami CSI kommer också det blir skoj att se.
Skall sova nu klockan rusar iväg.
  
Alltid så kul att just du är här.
Tack,vi ses igen
 
HAKUNA MATATA,
Det är ord som är bra.
SUPER GRANNI
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0