En ledig dag ...kanske :)

SUPER  FARMOR BLOGG 
V.24
 Torborg & Torvald
1706117
 
GRATTIS
 
Islands nationaldag
 
grattis
  
DAGENS CITAT
 
VÄLKOMMEN Till MIN DAG 
 
 Då är man vaken igen och nu är det ju bara full rulle
men med packande. Hur det går jag du det är ju väldigt jobbigt.
Jag har ju lite svårt att fixa allt med en hand. Den kommer att slitas ut
totalt, det blir ju då säkert nya operation på den :) .
 
Men nu är det i alla fall så det är och min packning kommer att ta så där fem år.
Men vad gör det ha ha ha  jag har all tid i värden eller så tror folket det i
min familj :) I dag är jag tvungen att tvätta och min man skall
hjälpa mig :) Och det blev lite så där ....måste jag ,
ja jag fixar inte detta själv :)
 
Kan planering för dagen...
Tvätt klockan sex, mat blir kyckling i dag med ris, jag har en
kille på övernattning, ja i det stora hela :) 
 Men är det inte lite frukost nu eller??
 
Så ja och det vart mycket bättre med värk i huvudet,
det är saknaden av kaffe :) jo det är sant.
Jag får huvudvärk om jag tar för lite
kaffe på morgonen. Det
kallas beroende :)
 
Ari har kastat ut lite möbler i dag, lite
jobbigt när min mammas fåtöljer for ut. Det är sånt som känns.
Ena soffhalvan for också ut, det är inget som vi skall ha med oss sen inte.
Vi vill ha en ny lättare soffa, det är jobbigt med alla dessa tunga möbler för mig.
Bra att dom kommer iväg.
Då blev det makalöst tomt i vardagsrummet.
Och det är inte bara de stora sakerna som skall bort.
Jag skall ju också kasta massa annat. Så detta kommer att
ta tid vill jag lova. Men vem har bråttomt :)
 
I dag har vi också sagt att vi gör bara lite, 
jag måste vila min hand so alltid är i vägen eller 
gör ont för att den kommer i kläm. Tur att den ligger i
gips kan jag känna.
 
Men lite lunch skall inte sitta fel.
Plättar med lite god nutella det är grejer det.
En mugg kaffe som avslutning på denna goda lunch.
 
Ja då är det ju så att jag skall köra bil i dag :)
Camilla skall på konsert med Sussi, 
hon skall se Celine Dion
Ja jag är avis.
 
Men så snäll mamma som jag är kör jag till
Sussi och lämna henne där och sen tar jag vägen
förbi kyrkogården. Gregers är helt OK 
 
Åker vidare till Botkyrka....
Ock nu är jag så besviken, det är helt förstört.
alla blommor är borta och alla ljus yktor också. Jag har 
lyktor som står hela tiden, typ hjärta och ett glas med kors på.
Allt är borta. Arg som ett bi är jag.
 
Dessa skall kunna stå det gjorde dom förra året.
Så arg blir jag. Nu skall jag äta lite mat och försöka
hinna med tvätten. Jag får lite handhjälp av Ari, han fixar
middagen . Kyckling med en hopkok sås av grädde,
 
Men innan vi äter måste tvätten ner så bär här nu gubben lilla.
När jag lagt in nästan all tvätt med en han säger ukki
>skall jag hjälpa dig< men va??? Jag är ju klar nu pucko.
Tvätten hänger jag vid sju och Ukki tar Linus ut.
Det tar sin tid jag har bara en hand, men
som alla vet fixar jag detta också.
Tyvärr blev humöret väldigt
påverkat.
 
Går hem och tittar på vampyrer i stället.
Det blir bra kan jag lova gillar denna 
serie twilight. 
 
Hämtar tvätten gör vi alla tre. Ukki tar kärran
hem och Linus håller i Wilma. Då är det väl
bara att få i säng en kille och mig själv.
 
Alltid så kul att just du är här.
Tack,vi ses igen
 
HAKUNA MATATA,
Det är ord som är bra.
SUPER GRANNI

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0