Fredag Hurra

 

SUPER  FARMOR BLOGG
V.24
 Axel & Axelina
1706116
GRATTIS
 
DAGENS CITAT
VÄLKOMMEN Till MIN DAG 
 
 
Varför ställa klockan i dag???
Jo jag skall möta Karina vid Botkyrka kundcenter.
Så upp och hoppa nu är skall fixas lite så jag blir klar.
Jag behöver lite tid på morgonen för att inte komma i stress
tid.  Jag vill ta allt i den ordning jag är van vid nästan, lite ändringar Tack.
 
Så frukost kommer först i dag, då jag är lite stressad över renoveringen.
Det är egentligen inte alls så farligt. Den kommer att går fint som 
snus. Allt är som man vill att det skall bara, eller hur.....
 
Läser lite nyheter och blir lite frustrerad över
vad som händer här hos oss nu, massa våld, döts
skjutningar, bilolyckor, överfall, massa skit helt enkelt.
Det är inte alls något bra här i Sverige heller längre. Vi kan
inte erbjuda trygghet till våra medborgare och ännu mindre till de som
kommer hit och tror att Sverige är ett städat och lugnt land. Nej nej det är så fel.
 
En gång i tiden hade vi ett fred fyllt land där respekt mot allt fanns.
Vi hjälpte varann. Jag kan berätta att min pappa låste inte sin bil någonsin tror jag.
Jag har bott lite överallt så jag var trygg var än jag bodde. I Gullspång där låste vi inte heller
huset eller garaget, min pappa hade massa taxibilar men det var ingen som tog något av honom.
 
I dag kan man inte ens jogga sin hälsorunda utan att bli attackerad.
Helt galet och på vissa ställen är olika människor mot
varann och tar kriget hit. Mördar varann eller mördar
massa andra  människor bara för att man inte
tänker lika eller tror på samma sak.
Tänk dig att alla skulle vara så här, alla tycker
och tänker lika dant, då skulle alla flickor gilla
samma kille och alla killar skulle gilla samma  
tjej, alla skulle äta samma mat gilla samma 
musik.  Alla skulle jobba medsamma sak
och det skulle vara hur sterilt som helst.

Nä jag vill ha mina saker för mig och gilla det jag gillar.
Varför måste jag tvinga ens min familj att gilla det jag gillar?
Finns inte på kartan, nä jag är jag och jag är unik för det finns bara 
jag,(ev. min dubbelgångare) . Jag gör det jag vill och jag tycker och tänker som
jag vill. Tänk om jag inte fick skriva av mig på min blogg, tänk om jag inte fick ha min
religiösa tro som jag har.....
Hemska tanke, det är nog dags att tänka om alla höga snubbar och
damer i toppen. Hur har ni tänkt göra nu då när allt bara
eskalerar i en rasande fart, våra utrycknings personal
hinner inte med alla brått som sker och vi skall
bara dra ner kostnaderna....
 
Vissa saker här i landet måste få kosta och det
måste ni inse nu innan vi får ett ett hatiskt kriks land.
Det är på god väg, alla som kommer hit måste veta att här
i Sverige lever vi tillsammans. Vi hjälper varann och
vi respekterar Sverige so ett fritt land.
Missa jag något???
 
Nä men jag tar en dusch nu då så jag kan komma igång nu.
 Mötet i centrum blev inte av, Karina är trött och behöver
vila och det är helt OK tycker jag. Höggravid är
en jobbig period.
 
Men nu har jag pratat med Botkyrka så ett datum finns för flytt och
kontrakt skrivning :) Då känns det mycket bättre och och man
har liksom exakt så många dagar på sig :)
 
Det är bara att köra då. Och vad vill jag då göra i dag??
Måla? Nä det måste torka mer det som är målat.
Packa kläder och annat ja det kan vara något.
Inte lika kul som att måla.
 
Juhani tar och målar hallen igen, nu skall det stå 
och få torka över helgen. Det blir hur bra som helst.
Jag är lätt illamående, undra om det är färgen.
Jag tror att de och lite slipdamm gör inte
saken så bra.
 
Men gubben var inte så värst hungrig så jag kunde ta en tupplur
det var rätt skönt men jag har kvar min illamående.
Han vill ha en hamburgare så jag får ta honom
till Sibylla vid brandstation .
 
hemma igen och nu är det bara sängen som gäller
trött trött trött.
 
Alltid så kul att just du är här.
Tack,vi ses igen
 
HAKUNA MATATA,
Det är ord som är bra.
SUPER GRANNI

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0