Går mot helg, tre dagar till

 
SUPER  FARMOR BLOGG  
 
V.25 
1706121
 Alf & Alvar
GRATTIS
 
Sommarsolståndet
 
Grönlands nationaldag
grattis 
DAGENS CITAT
 
 
VÄLKOMMEN Till MIN DAG 
Ja nu har jag ¨åter igen en ny dag framför mig att gör till
en bra onsdag. Inga problem på den nivån kan jag
tänka mig. Jag fixar lite så blir det bra.
Trollar med mina saker och dagen 
blir vad jag gör den till :)
 
Har på börjat min fantastiska frukost, det kommer att 
bli en njutnings bar stund som jag alltid har.
Dock har jag mer tid just nu och det är
väl det som räknas som en bättre
frukost tid .
 
Jag har också kollat in nyheter.
Man kan ju bli glad för mindre och det
är ju så med dessa nyheter. Men ett svep på vad 
jag har små läst om kan jag förmedla dig om. Kommer här då. 
En mörk man samlar pengar till svältande i Somalia, passar på att
göra fin reklam om IS.En av dem sprider manualer om hur man dödar otrogna i väst .
En kvinna blev skjuten av polisen i USA i natt, hon hade ringt om ett inbrott, en polis tror sig
se en kniv i hennes hand, och avlossar fem skott. Så sjukt snälla skaffa glasögon....
 
Misstänkt terror dåd i Bryssel, en man har sprängt sig.
Det skall tydligen bli dåligt väder på midsommar som vanligt,
det är vår familj vana vid ha ha ha. Rapparen Prodigy är död, han
skall tydligen kraschat med en bil. Zlatan visar upp sig utan kryckor, han
ser fin ut. Han hade pratat med en Norsk sportjournalist och Zlatan sa att han
skulle komma till Norge och spela...Om det är sant vet vi inte :)
 
Ett större område runt Adolf Fredriks kyrka i Stockholm
spärrades av efter att ett misstänkt farligt föremål
hittats på kyrkogården. Vad detta var för
något får vi höra om i dag.
Soraya Lavasani har
fått barn.
Grattis
 
Allt taget från Aftonbladet 170621 
 
Då har jag satt mig med en kopp kaffe och så skall
jag ta en titt på FB och se vad du har gjort :)
Den vanliga morgonhälsningen är på
plats och jag skall nu få i hopp
en onsdag.
 
Lite ändrade planer har vi då jag måste till jobbet.
Jag säger till Juhani att vi inte behöver stressa
till affären, jag handlar sen. Jag måste
lämna läkarintyget till jobbet.
Så jag far dit.
 
Först ner till Wilma som inte alls ville gå ut men åka bil med
mig. Så hon får följa med till jobbet, väl där tar jag henne
på en kissrunda. Nu fixar jag en kopia på intyget.
Tar mig till våning två och syster Kicki.
Hon blir glad över att äntligen
få träffa soldyrkan.
Jag har för ett par år sedan berättat att jag har en hund som älskar att sola.
Nu mera bor Wilma men min dotter Camilla och hennes familj.
Jag kan liksom passa henne lite nu eftersom jag ändå bör
komma ut lite :) Nå väl Kicki fråga hur det är med
handen. Helt OK vill bara slippa gipset.
 
Vi tar oss ner till min avdelning och träffar Catharina och Elisabeth.
Hinner prata lite med dom, ger Adm. Eva intyget och skall sen
titta in till mina kollegor. De var lite upptagna tyvärr.
 Så jag hälsa på Pia på B sidan, vi skall fika
nästa vecka.
 
Jag han även springa på Erika på tvåan. Hon skall
ringa när hon får tid. Då är det tack och hej.
Vi åker hem jag och Wilma.
Hemma har Juhani gått på begravning, vår extra son Tana´s farmor.
Vila i frid. Tänker på Stefan och barnen. Men Juhani är där
och stöttar. Jag tar i alla fall lunch.
 
Juhani messar och vill bli hämtad så han kan byta
kläder och sen åka till familjen igen i Salem.
OK Wilma kom så hämtar vi han.
Han är nästan snabb på att
byta kläder.
 
Nu kör vi ner Wilma så hon kan vila lite.
Jag kör killen till Tana i Salem.
Åker till centrum jag har
handlat fel storlek
till Jolin.
 
Hon är arg som ett bi tröjan var ju lite...Haylie´s storlek.
Men va fan...Hur har jag tängt??? Så in
på Kappahl, kjolen är slut men
hittar tröjan. Hooppas den
duger.
 
Stöter på Erika igen hon skall klippa sig.
Vi skall ses över en kopp kaffe och så snacka skit :)
Hon skall ringa sen. Jag jagar in på ICA och skall handla.
Mjölk, fil, remouladsås.
Hem fort nu jag är hungrig så jag börjar med middagen.
Linus kommer över hans päron skall handla på
systemet. Fixar pannkakor till han han äter
bra. Han kollar på TV en stund.
sen kommer Camilla och Thomas.
Lite fika med herrskapet
Innan dom far hem.
 
Nu när allt är klart och lugnt så kan jag väl få göra kväll här och nu??
Lite tv och lite Dr. Phil. Ett gammalt avsnitt inte så kul.
Då tittar jag lite på Miami CSI, och då är det också
ett gammalt avsnitt. Nu får de ge sig.
 
Nä då är det bara sängen kvar. 
  
Alltid så kul att just du är här.
Tack,vi ses igen
 
HAKUNA MATATA,
Det är ord som är bra.
SUPER GRANNI
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0