Grattis Sverige

 
           SUPER FARMORS BLOGG            
 
V. 23.
170606
 Gustav och Gösta
 GRATTIS
 
 
SVENSKA NATIONALDAG
 
DAGENS CITAT  
 
 
 
 VÄLKOMMEN TiLL MIN DAG
 
Oj oj oj aj det är alldeles fantastiskt i dag
min smärta (som har varit nr. 1) är nu
på g att ge sig tror jag eller hoppas
jag kan jag ha sån tut?
 
Medicinering av långverkande oxycontin och
min andra medicin, allt före frukost. Så
fixar jag frukost och kommer att
avnjuta den men stil.
He he he
 
Solig dag och det kan jag känna är kul en dag
som denna, Jag älskar när det är sol och
värme. Det är ju så att jag är lite av
en sol älskande människa.
*Om nu du skulle ha
missat detta.
 
Idealiskt väder för mig i dag är ju då sol, så klart
med lätt vind så man blir en smula fläktad.
Sitta i en bekväm solstol med ett
skuggparasoll vid sidan,
kan det bli bättre?
Graderna är faktiskt oväsentligt, bara jag inte fryser :)
vilket jag kan göra ofta om det är för låg temperatur.
I dag blir det nog en näst intill perfekt dag.
Allt är så bra och det känns så bra :)
Nu skall jag fira Sverige i dag.
 
En kaffe med Camilla sitter bra.
Vi planerar för en fin dag
tillsammans jag och
min man.
 
Tar en sväng på massa småvägar mot
Nynäshamn. Vi hitta ett litet matställe
som vi chansa på att vi skulle luncha
på. Det var lite för varmt för massa mat.
Jag tog en omelett med skinka, en läsk.
Vi satt oss och vänta på lunchen.
 
Till slut kom då min eller våran lunch.
Så hemstad det blev. Min omelett
var bränd och det var ingen
omelett det var en
pannkaka.
 
Super bränd botten som smaka skit.
Ja dit skall vi inte åka mer. Vi tog en
annan liten väg för att se om vi hittar
något annat ställe att fika på. Det kom upp
en byggde gård som är ett fik på 
sommaren.
 
Här tog vi en kaffe och glass så vi kunde njuta
en stund i solen. Det var fint och jag gilla 
stället. Men jag blev så illamående.
 
 Smärtan tar i och ser till att värkligen
göra sig påmind​. Jag ville hem och vila
lita. Sen blir det säkert bra. 
 
Väl hemma lade jag mig för att vila.
Somna på en gång och tiden
rinner i väg. 
 
Gubben skall ner till garaget, fixa med vattenskoten
det är tydligen något fel på den. Som vanligt kan jag tycka. Men jag är hemma​ och vilar så han fixar
själv. När han kommer hem blir det lite 
mat på G.
 
Samtal från Nea det är om morgondagen,
Ashanis student. Vi skall vara där
runt två. Dom kommer dit.
 
Ja det är ju bara fortsätta dagen nu då.
Camilla ringer och berättar att hon gör 
pannkakor. Jag såg dom på FB.
Vår fina saker, kul att göra 
rolig mat med barnen.
 
Ja vi skall äta nu och vi är fyra vid bordet.
Och trevligt är det , vi snackar om
olika saker och skrattar
kul middag.
 
Så nu tar vi en trevlig kväll.
 
Tack för i dag kram till världen.
  på återseende.
 
 
HAKUNA MATATA ,
 Det är ord som är bra 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0