Ja nu är det ju en ny dag :)

 
SUPER  FARMOR BLOGG
V.24
1706114
Håkan & Hakon
GRATTIS
DAGENS CITAT
 
VÄLKOMMEN Till MIN DAG
 
Jag har sovit som en kratta och känner att det inte är så 
bra med vart jag skall lägga handen, den är i vägen 
hela tiden hur än jag ligger, och det är inte
så kul.
Har nu tagit mig upp och skall fixa lite i mitt hus.
Har en hel del att göra så det är bara att
börja. spackla är rätt roligt och det
funkar ett ett tag.
 
Frukosten får jag absolut inte glömma,
den skall jag njuta av här och nu för att sen ta en kaffe och
kolla in nyheter, det kan ha hänt massor :) . 
 
Dagen sätter nu fart och jag med den.
Jag bad Camilla köra ner mig till centrum
för att plocka ett packet, sen till Willys för att handla
lite som måste hem. Det kan bli lite tomt i vårat kylskåp.
Jag har ju legat på sjukhus då handlas det inget.
En fika med min fina dotter och sen är det bara att packa lite,
spackla lite Juhani är snitsig på att spackla. jag har nu kartånger som
står lite här och där. Men jag skall tejpa i hopp dom och skriva på dom, lite
vinter kläder skall jag packa ner, det behövs inte nu hoppas jag.
 
Jag blev plötsligt väldigt trött och känner ingen ork i
kroppen, bäst att vila lite :) , men eftersom jag är jag alltså PH
kan jag inte bara sitta, jag kan packa lite till. Spackla här och lite där.
Det ser redan bra ut och Juhani har hjälpt till massor, tur att han är här :).
 
Camilla ringer och bjuder sin mamma på middag :) inte illa,
skönt för jag har inte tänkt på det i dag. Jag meddelar Ari detta
så han vet om det också. Nu är det så¨att även lillkillen med fru kommer
att vara där. Så det är ju skoj.
Men tillbaka till mina lådor. Jag är i behov av en fet tuschpenna, jag vill ha en redigt
fettuschpenna . Lättare att skriva på kartongerna då, det står redan massa
på dom så jag behöver ny text med ny penna. Var hittar jag en sån ???
Någon som vet???
 
Har packat så där fem kartonger nu, i morgon skall dom in i "pack rummet" så länge.
Vi har bestämt att de rummet fixar vi sist så vi kan packa i det.
Kommer bli så bra så, har även pratat med Karina om när
vi kan flytta det blir i augusti inte innan,
hon skall ha bäbis i juli så det år inte.
 
Nå väl nu är det middag hos Camilla och Thomas,
hamburgare och kycklingburgare som du
fixar till med det du vill ha på.
Gott som bara den.
Lite kaffe på middagen och lite snack om himmel och jord.
Ari är seg och vill hem och sova. Lika så Ashani hon skall till
jobbet i morgon så hon bör också sova. Jag och Juhani skall måla,
slipa och spackla. Flytta kartånger och renovera mer.
 
Så tack för nu, vi ses.
 
Alltid så kul att just du är här.
Tack,vi ses igen
 
HAKUNA MATATA,
Det är ord som är bra.
SUPER GRANNI
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0