Kalas med Astrid och Robert

 
SUPER  FARMOR BLOGG
 
V.23
170611
Bertin & Berthold
GRATTIS
 
Heliga trefaldighets dag
Heliga Trefaldighets dag eller Trefaldighetssöndag (latin festum trinitatis eller dominica trinitatis) är den första söndagen efter pingst i den västliga kyrkan. Den infaller 56 dagar (8 veckor) efter påskdagen.
 
Grattis
Jerry och My på 
bröllopsdagen
 
DAGENS CITAT
VÄLKOMMEN Till MIN DAG
 Ja då är man vaken igen, hur tåkigt är inte det, jag behöver eller
rättare sagt jag vill sova så där en timme till det skull vara
perfekt.  Men ja ja jag köper detta också för klockan
är ju inte 04.00 :).
 
 
Fixar frukost och får tag i ost....
Vad jag menar med detta är.... att jag lyckades
skära ost, jag hitta våran gamla osthyvel som har
en stål kant att dra en skiva med. Den är lite vassare och
en smula bättre för mig att skära med.
 
Det är så offentligt mycket man använder sin vänstra hand till och nu
när den är i packet av bandage, gips, bollstring och tape
så märker jag att den saknas hela tiden.
 
Alla grepp, när nu skall lyfta, när du skall skära mat,
när du...ja allt du gör görs med båda händerna.
Det extra du gör med höger hand är 
skriver ditt namn om du är
högerhänt.
 
Jo ja du tar oftast fram den när man tar emot
saker eller tar i saker, hälsar på någon. Men
vänsterhanden hänger med och jobbar också.
Det är bara en självklarhet en sak som bara
är så.
Vädret i dag är lätt bris och soligt, molnen som är på
himmelen är både tjocka och tunna. Det skall 
vara uppehåll i dag och det hoppas jag
verkligen. 
 
Kalaset jag skall vara på i dag är ett utomhuskalas.
Barnen skall leka Hugo så det är ju bra om vädret håller sig :) 
 Ner till centrum och handla presenter ocg sen hem.
 
Camilla och Thomas kommer och hämtar mig
nu drar vi ner  till Södertälje :) Kalasa hela
Hayli, Linus, Joline
Johanna & Camilla
Jimmie, Thomas, Göran, Lena och Astrid
Jane och Mattias
Amada, Haylie, Joline, Linus och Johanna
Johanna visar hoppskils :)
Se där Annelie räddar Astrid från jordbävningen i hoppborgen
Robert & Astrid öppnar paket.
Min bror (ser röven på han) Marianne, Mattias och Monika
Camilla och Thomas
Jolin hämtar kakor
Wilma är med
Herr och fru Annorlunda
Barn i fart
Linus i hoppborgen
Robert i hoppborgen
Vuxna
Min stjärna
Hoppborgen bar de bästa tyckte alla barn
Nu går vi hem
 
En mycket trevlig och rolig dag.
Jag hoppas att barnen hade roligt, en hoppborg
på ett kalas var en bra lösning vill jag lova.
 
När jag kommer hem är det mat men min
smärta är så överhängande att jag inte 
klarar av att äta.
 
Lägger mig en stund (två timmar ) i sängen.
Så nu är det lite svårt att komma ner i
trött stadiet, men somnar nog ändå :)
  
Alltid så kul att just du är här.
Tack,vi ses igen
 
HAKUNA MATATA,
Det är ord som är bra.
SUPER GRANNI
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0