Måla måla hurra :)

 

SUPER  FARMOR BLOGG
 
V.24
 
1706115
Margit & Margot
GRATTIS
 
DAGENS CITAT
 
VÄLKOMMEN Till MIN DAG
 
 Har nu vaknat och skall inta en frukost
i lugn och ro, hoppas på en bra dag efter som
jag skall måla lite kan det bli hel kul. Jag är på bra
humör och lagom smärta som jag kan hantera just nu i alla fall :)
 
Läster lite nyheter och blir så bestört över olyckan i London,
ett helt hus har brunnit, hur kan de uppstå?? Det skall finnas 
brandväggar mellan varje block, eller mellan varje plan
åtminstone. Så upprörande, är det en olycka
eller något annat?.
Och så läste jag om tjejer från IS som säger
typ >att köra in i en folkmassa kan vem som
helst< , Hallå vad är detta. Hur kan man sjunka
så lågt och tro att alla med människor måste
tycka som dom annars skall dom dö???
 
Vi människor är skapta med fri vilja och att tycka och tänka som
man vill, oavsett vad det gäller, ha sin religion som de vill
och bara vara som man vill. Jag har lite svårt
med de hysteriska inslaget, det är tyvärr
något jag inte kan stå för.
 
Hakuna matata vet ja ta reda på vad det betyder och
lev efter de mottot då kan värden bli perfekt :)
Vad vill du ge dina barn eller barnbarn
för värld? Det är viktigt att
se framåt inte bakåt
till 1800-talet.
 
Nä nu är det bra med allt våld i världen och allt skit kan man inte bara 
se till att allt är bra och alla tycker som dom vill utan att förstora
sitt liv så inåt fanders. Nä jag vill inte gå vidare med detta
känner jag. Lämnar detta nu.
Jag har titta lite på vädret och ser att det är lite sol med
blå himmel och små vita moln så där 17 grader
redan nu på morgonen :)
 
Nu kör jag lite med renoveringen :)
 Jag har en son som kan visa vad han går för,
när det gäller. Visserligen är det för mat och
husrum han jobbar för nu.  Men han gör
ett fint jobb. Vår agenda i dag.
 
Måla sju väggar och stapla lådor i rummet .
Det låter som en bra plan tycker både han och jag.
Slipdam är lite jobbigt att ha runt sig men det är så vi lever
just nu här  hos oss.
Spacklat
Sladdrivning
Första strykning
 
Så skall man då laga mat mitt i detta kaos av färg och spackel.
Det går ju bra men det är inge roligt. Jag fixar två  
ytterfiléer och potatis lite bea och
grönsaker.
 
Nu blev det ju jag och Juhani som åt först och sen kom
Ari och Ashani nästan samtidigt. Jag fick ett
besök av Linus också. Han och jag hade
soffhäng. Hans pappa spelar badminton
och hans mamma var med jobbet
på något viktigt.
 
Det var ju inget att ha honom bredvid sig Camilla kom sen och hämta han.
Hon tog en stå fika innan dom åkte hem. Jag skall även ha honom i
morgon då det skall på begravning. Alltid lika tragiskt.
Denna bild skicka Linus till mig
Den skvallrar om fint väder 
i morgon.
 
Men nu är det kväll och jag skall slänga mig på 
sängen för att njuta av lite TV.
 
Alltid så kul att just du är här.
Tack,vi ses igen
 
HAKUNA MATATA,
Det är ord som är bra.
SUPER GRANNI
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0