Nu skall man bara se till att ha det bra

 
           SUPER FARMORS BLOGG            
V. 22.
170602
Rutger & Roger 
 GRATTIS
 
DAGENS CITAT  
 VÄLKOMMEN TiLL MIN DAG
 
Jo jag har sovit bra vakna 23.30 och trodde det var morgon.
Lite fel blev det, men glad blev jag då jag kan sova
mer, mycket mer.
 
så då kliver jag upp där 06.30 då. Här är ju bara att
ta tag i morgonstöket. Tar fram  frukost vilket skall visa sig vara
skit svårt. först får jag en stöt av min perkolator . Sen kommer ett utbrott då
jag inser att jag kan INTE få en bra ostbit på min smörgås.
Jo jag tycker synd om mig själv det gåt inte.
jag är så arg det är bara att sätta
mig ner och gråta hysteriskt.
Blir det bättre nä men det är
inte lika tungt när jag
har gråtigt.
Nu skall jag lösa detta...ha ha köper färdig skivad ost till bara mig.
Nej Ari inte till dig utan till mig, hör du det Juhani,
Ashani....min ost. Det kommer att gå bra
vill jag lova.
 
Jag fick upp minnen från operations dagen. när jag sitter där i min säng på sal
sex (två bädds rum) . Jag vet att jag är patient två för Johanna och
Charlotta. men tiden går och jag tänker att >oj vad det tar tid<.
11.45 kommer en sköterska och skall köra mig till operation.
Först är det säkert en mil att gå innan vi kommer rätt,
sen var de inte 100 procent klara. Men om vi
lämnar sängen utanför kan vi gå in.
 
Går fram till bordet som är max 60 cm brett, Då skall jag
hasa upp mig då, komma på plats och sen gick det undan.
höger och vänster arm ut. Den vänstra skall ha en bred manschett
som skall stoppa blod tillförsel i armen medans de opererar. Högra armen tar
blodtryck och här får ja insomnings dosen också. andas lite i en syr mask måste få
massa syre i kroppen.
Då säger narkos sköterskan att jag somnar snart och de hela
kommer att gå bra. känner mitt varmluftstäcke kring benen.
Allt känns bara bra, jag tror inte jag kommer att somna
så fort. sen sov jag
 
operationen höll på i tre timmar så det var väl inte så lätt egentligen.
Gamla plattan skall bort och ett nytt längre stag skall fästas över
handryggen och en bit upp över handleden.
 
Ja ja min dag kommer att bestå av soffhäng,
jag kommer inte att göra ett dugg annat.
Jag vill inte det och jag kan inte det.
Nu skall jag invänta lunch.
 
Men innan lunch kommer Camilla upp.
Hon har lämnat prover på VC till
hennes reumatiker
läkare.
 
Jag ligger i soffan och har hemskt ont, mina fingrar är svullna
och jag undrar...skall det vara så? Så klart om är svullna
herre gud en läkare har borrat fast en lång stag i
min hand. Jag fattar det, men jag är mer
svullen och har svårt att röra
fingrarna. Där ligger
mitt problem.
Jag skulle kunna ge vad som helst, nästan, för att slippa detta.
Jag vet att det går över bara jag tar det lugnt och inte
sliter med dom. Jag kommer att kunna vika på
fingrarna snart. Bara lugn i stormen.
 
Ari kommer hem och då blir det lite sällskap.....Eller inte.
Han är trött och han måste vila han har jobbat ute så det är
viktigt att han får vila sig. Ja ja gå och lägg dig jag klarar mig, 
har alltid gjort det.
 
Han vaknar av min telefon som ligger på laddning i
sovrummet, ja ha kanske han fixar maten nu då.
Ja han går upp och börjar med middagen.
Ja bättre sent en aldrig.
 
Tackar för maten och sen går han och spelar och jag
ligger på soffan igen och kollar på tv.
Mitt liv just nu så boring, jag
dör så alla vet de nu.....
 
lägger mig på min säng och tittar på tv vad annars skall jag göra?
Min kropp är helt slut och jag vet att sova är bäst många dagar.
Jag orkar heller inte med massa folk så...jag vilar nu i
min säng.
 
Tack för i dag kram till världen.
  på återseende.
 
HAKUNA MATATA ,
 Det är ord som är bra 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0