Skolan avslutning

 
SUPER FARMOR BLOGG
 Vi.23
170609
 Börje &   Birger
 
GRATTIS
 
 VÄLKOMMEN Till MIN DAG
 
Då är det enterligen fredag och jag är uppe
för att fixa dusch, frukost, kläder
och en härlig skolavslutning.
 
Efter duschen tar jag lite fil med crunch.
Lite smink på ögonen och så är jag
klar. Hinner snacka med 
Camilla en snabbis.
Hon berättar
om i går.
 
Alltså min gubbe är ett rövhål, Jo han är det.
Efter sitt jobb skulle han göra en sak,
en enda sak. Ta blomman och 
kuvertet till Thomas.
 
Han fyller år och han skall ha en blomma
av mig. Hur svårt kan det vara??
Han skulle få en tårta för
besväret men vad tror
du min gubbe
gör?
 
Han lägger sig och sover fatta han somna.
Vilken dunder klump. Han fixar inte en enda uppgift.
Det är galet helt galet, jag kan inte rädda situationen
för jag var inte hemma. Men jag kommer att be min
man gömma sig några dagar. 
 
Nu måste vi här i Ärla åka till skolan.
Jag försöker att vara i nuet och ha
en bra stund. 8.00 starta allt.
Det är massa låtar som skall
sjungas.. 
 
Jag blir rörd i hela kroppen för här i Ärla 
sjunger man nationalsång. Fatta vilken rysning.
Hår har vi skolavslutning 2017 och alla barn sjunger Sveriges nationalsång. Så vackert. Tack till ledningen
för det.
 
Sen gick jag med Johanna till klassrummet.
Där sa ena fröken hej då, hon byter skola,
barnen fick armband av läraren och
en vacker ros.
 
Då skall vi hem det blir picknick hemma
Swedish caffe  det vad jag skall ha.
Det blev jag, Amanda, Joline och
Haylie munkar och kakor till
kaffe och te.
 
Lunchen kom och enkelt blir det, 
Stekt korv och makaroner.
Nea ska till Eskilstuna
och plocka upp
Juhani och
Ashanis.
 
Jag blev kvar med Amanda och hon var super
duktig med att hjälpa till med dammsugning.
Hon var väldigt duktig, nu hänger vi i soffan.
 
Rätt som det var blev det invasion med folk.
Alla kom på en och samma gång.
huset fullt.
 
Ja det är lite pyssel med saker på gården.
Men tillslut är det middag och det blir 
grillat. Gott som alltid.
 
Njuter av mätt mage men tillslut blir det
 inge bra för mig ont i min hand ont
som fan vill jag lova vill åka
hem.
 
Men min son vill att jag skall hjälpa till att
flytta ut kycklingarna som har blivit
unghöns och två tuppar.
Dom har sitt hus nu.
 
Dom blev väldigt glada ock det är ju bra.
Stort utrymme fick dom. Kaninerna
skall också dit sen.
 
Nu gör jag kväll trött och slut.
 
Tack för att du har besökt mig.
Alltid lika kul.
 
HAKUNA MATATA,
Det är ord som är bra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0