Spännande, vad händer nu då??

 
SUPER  FARMOR BLOGG  
 
V.26
1706127
Selma & Fingal
GRATTIS
 
 
DAGENS CITAT
VÄLKOMMEN Till MIN DAG  
 
 
Jag vaknar av att jag hör min man leta efter något, han öppnar sovrumsdörren.
Jag frågar vad han letar efter, han svarar arbetsmobilen, men ring den då :)
Du har ju en privat lur också. Den har du ju i handen :)
Och så hittar han luren på en sekund :)
Ha en bra dag gubben :)
Då är jag vaken och känner att jag inte kan ligga här och
glo i taket och hoppas på att tuppa av och somna om.
Nä det blir frukost och det blir min vanliga
goda frukost som är nyttig och så god.
Njuter av den och skall nu läsa lite
nyheter. 
 
Ärligt talat... nyheter repris från i går och alla andra dagar,
I dag var det väl lite snack om Syrien, här skall det vist planeras
nya kemiska attacker det kan ju inte vara bra. Varför???
Olyckor, tråkiga politik nyheter och annat skit.
 
Ja då skall jag planera dagen med mer kartongpackning,
Juhani kommer hem och skall måla lite :)
Vi måste få färdigt hallen nu :)
Sen skall vi nog ta 
vardagsrummet
 tror jag.
 
Gubben skall själv ta datarummet/kontoret.
Så jag kan starta i vardagsrummet.
Juhani får allt ta sitt rum.
 
Men jag skall passa på att fixa med handlingen först,
Bara en kasse så jag kan ta hem det själv. Jag
är tvungen att handla i omgångar nu med gips
på vänster hand. Allt jag gör skall vara en
enarmad bandit läge ha ha ha.
 
Hämta ut papper på Saaben som skall till någon annan.
Går till apoteket och fixar lite medicin. Ja då är
det bara hem då. Juhani ringer, dom är
på G nu men soffa och säng.
 
Jag far över med mjölk till Camilla som vabbar med en febrig Linus.
Sen åker jag hem och hinner till och med äta lunch innan Juhani
och hans svär far kommer med soffa, säng, TV, surround ljud
och lite mer :) Det tog inte så lång tid att lasta av detta
men det var ändå en himla massa som skulle in.
Ja då skall man meka ihop en säng som skall plockas
isär igen om tre månader. Intressant. Ja den är
nästan lika dan som min med mindre
lådor och massa bräder kors
och tvärs.
 
Till slut kom allt på plats och jag tror killen
är nöjd. Dock kom jag efter med mina
saker som packa lådor och måla.
Det är nu bara att invänta
gubben.
 
Då får Ari hjälpa Juhani i med madrasser i sängen. Det går smidigt.
Inga större saker som skall göras, madrassen lägger sig som
den skall så vi kan bädda. Sen skall vissa saker ut
och kastas. Hyllor, kuddar, massa annat skit ja
det finns gott om det här i huset.
 
Jag och Ari skall äta middag hos Camilla och Thomas.
det blir pannkaka med grädde, glass och sylt.
Snacka om goda pannkakor, Linus
käka två tror jag :)
Vi tittar på Smurfarna och skrattar ihjäl oss.
Det var en rolig sen med en smurf som blir en korv helt absurt.
Lite kaffe på detta och jag har det gott vill jag lova, Efter ett tag skall Linus
bada så det blir att åka hem, tack och hej då. Väl hemma kommer massa meddelande
till mig från Juhani som sitter och väntar på tåg och hela resan tar tre timmar.
 
Packar lite då Ari vill ha ner lite hyllor och så.
Stökigt värre när han kommer och skall göra saker.
Men tillslut blir det i alla fall nerplockat. Och nu kan jag
göra kväll och skita i resten.
 
Alltid så kul att just du är här.
Tack,vi ses igen
 
HAKUNA MATATA,
Det är ord som är bra.
SUPER GRANNI

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0