Städa och vänta på Ari

 

SUPER  FARMOR BLOGG  
 
V.25 
 
1706122
Midsommardagen
 
johannes döparens dag
 
 
DAGENS CITAT
VÄLKOMMEN Till MIN DAG 
 
 
Då är det en ny och jag skall se till att den är
och  för bra min dag börja klockan fem.
Det är ju inge som vill bli vaken då.
Men jag har en kropp som ibland
bara vaknar så tidigt.
Är uppe själv och tar min frukost och lite lugn och ro.
Jag njuter av att huset är så tyst, så lugnt och inga större
saker på G. Jag fixar kaffe och sitter och dricker det när Annelie
och barnen kommer ner.Dom vill ha frukost NU :) Så söta ungar.
Jag och Anneli bär tillbaka stolar, och andra små saker,
garaget skall ju bli garage igen så allt skall bort eller återställas.
jag känner att det går relativt bra men får ångra mig satan så snabbt.
Min hans sväller upp som en liten ballong. och jag känner alla skruvar och
hela plattan. inte så skoj alls :(
 
Men allt skall ställas i ordning så bit i  hopp
Min dotter vaknar och hon kommer ner med Linus.
Jimmie dyker upp inte på sitt bästa humör men ja ja vad
skall man säga han hoppas på Camilla och vill att hon skall var 
mer bestämd med Linus. Men han fattar inte förstå att hon är hon och han
är han ingen kan ändra på det. Man måste se till att livet är drägligt och inte alls 
inrutat efter samma box.
 
Jag känner att stämningen blir lätt ostabil och att
det blir för mycket för min dotter, hon vill bara gasa där ifrån.
Han förklarar sen för Thomas vad han menar och att det inte
är för att vara dum, men det kan bli galet ibland.
 
Hela dagen är ett ända städande, fasen vad det ärr massor att plocka.
Det blåser lite småspik och det känns inte så bra. Men 
det funkar till slö ut och vi kan äta senare lite lunch
middag. typ.
 
Här kommer nu kort från i går och i dag :)
Astrid och Robert
Björkklär majstången
Camilla på G
Sebbe, Emelie, Jamie och Robert 
Bordet hamna i garaget, skydd mot regn
Här kommer stången upp, heja killar :)
Snart där
Lite till
Sebbe säkrar den Klart
Daniel och Robert
Jag
Camilla
Camilla och Thomas
Barnen leker
Nea
Thomas
Camilla, Kim och Nea
Amanda
RockyHenrietta, Kim, Ari massa mer
Johanna, aAmanda och joline, Rocky,
Henrietta, Lillevi och mpånga fler
Jamie, Emelie och Sebbe
Haylie
Jag och Jolin
Camilla och Annelie
Amanda, Johanna och Camilla
Linus Joline och Lian
 
Det var massa skoj och jag är så sjukt över gårdagen.
Det var mer stök i dag och det gick ut lite över
min dotter- Vilket jag inte gillar, min
son kan ha en väldigt fel väg
att säga sitt budskap :)
 
Men man försöker fortsätta dagen och se till att man bara
biter i det sura äpplet. Vi gör allt detta över en
helg för barnen skull. Vi vuxna skall
bara vara där och se till att
dom mår bäst.
 
Nå väl denna dag hade sina guld kon, När folk börja lämna
var Camilla och Thomas sist eller innan oss. Hon
gör illa sig, Camilla alltså så hon behöver
plåster. Haylie springer in och skall
ge henne. Det blev en liten
miss där.
När Haylie går in tror Camilla att det inte blir något  plåster, dom
åker. Men Haylie kommer ut på altan och ropar Camilla,
Camilla som tur är ringer jag och berättar att hon har
ett plåster i handen och ropar på Camilla.
Hon vänder.
 
Jag och Haylie sitter på trappan och väntar och så kommer Camilla.
Haylie springer fram till henne ger plåstret och kramas. 
Camilla tackar Haylie så mycket och talar om 
att hon är en underbar tjej. Haylie är nöjd
och vinkar till Camilla.
 
Det dröjer ända fram till fem tiden innan Ukki kommer på fötter.
Han mår bättre och det är ju en lättnad. Jag och Nea tar maten till
hönsen som Jimmie fixat. Dom blir glada och ser starka ut. En svart tupp
är hönsens skyddare :) . Vi snackar lite om all och helgen, pang så snavar hon.
Hon vrickar foten väldigt mycket hon kan inte stå. Jag ringer min son som är ute på två
sekunder. Hon har ont. Han lyfter henne....helvete Jimmie akta din rygg.
Jag linda hennes fot och vi beslöt att lämna Ärla vid 19. tiden.
Så det är ju bara att köra mot Nykvarn och Jerry.
Ett stopp på en Prim mack för en korv
och bulla. Fika med Jerry och
My.
Sen var det bara hem som gäller.
Är jag trött eller är jag trött?
As trött, jag känner att
jag kräks snart.
 
Väl hemma och tömt bilen på soppor så är vi äntligen hemma.
Jag tar mig till datorn och skall lägga upp kort det går inte.
Jag är så trött att jag somnar vid datorn.
När jag lägger mig i sängen är jag
så trött att jag somnar innan
Ari stängde dörren.
Alltid så kul att just du är här.
Tack,vi ses igen
 
HAKUNA MATATA,
Det är ord som är bra.
SUPER GRANNI
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0