Till Solna

 
SUPER  FARMOR BLOGG  
 
V.26
 
1706128
Leo
GRATTIS 
 
 
DAGENS CITAT
 
VÄLKOMMEN Till MIN DAG  
 
När jag vaknar med en känsla av att jag har försovit mig :)
Och i skälva verket är det min man :) Det blir ett ryck 
först i min kropp att något är fel, jag tittar på
hans klocka och ser att den är sex, och
han ligger kvar !
Vad är det som inte är rätt? Vad är det för dag? 
När jag inser att han har försovit sig så väcker jag ha
med ord som "varför sover du" ? Han titta på mig och sen på
klockan var på han svär en ramsa på finska, kliver upp, klär sig ringer
kollegan och berättar situationen . Åker sen utan matlåda och jag vet att hans dag
inte kommer att vara så befängt bra :) Matlådan är kvar hemma undra vad han säger när
det kommer upp för honom .
 
Nå väl jag kan lika gärna kliva upp nu och börja dagen
jag är ju vaken och då tar jag lite frukost och
kollar lite nyheter som har på gott i går och
i natt.
 
 Michael Nyqvist har lämnat jordelivet och jag personligen tycker det
är så tragiskt, de jag kan säg är att han har det bra nu :)
Vila i frid , 
 
Då skall jag ta mig ner till Camilla så vi kan åka till
Solna och Karolinska på nevro avd. Men först plockar
jag upp henne och Linus. Hon vill köra ..eller hon vill inte
att jag kör eftersom jag har lite ont i min hand. Det är så snällt :)
 
Vi kommer till Solna via den nya vägen, åker ner till gamla
husen och det är MR röntgen först. Det tar lite lång tid
och jag får en obehaglig känsla på att dom hittar
något på Camilla.
 
Nå väl efter dryga timmen är hon klar och vi skall nu gå ner 
till avd. där hon kommer att träffa en sköterska som kommer att ställa in
shunt, den hade flyttat på sig redig så nu skall magneten dra pumphuset rätt så
rätt mängd tas bort från hjärnan. Komplicerad sak.
 
Klar så vi åker mot Hallunda och äter lunch på Burger King
Jag har lovat mig själv att inte gå dit men det gör
jag nu för Linus skull han ville leka lite.
Så det var bara att finna sig i det.
 
Camilla kör ner till brinken och här kommer jag
att ta över ratten, jag tar en sväng till jobbet
jag skall kopiera några papper som skall
till Anders min advokat.
 
Passar på att hälsa på Lydiha och Pia, hälsar även på Kicki,
Kurt och Elisabeth. Det var trevligt och jag längtar massor
till jobbet. Jag hoppas min hand kommer att hålla.
Jag ber till högre makter att jag skall få en
hel hand.
 
Nå väl nu skall jag hem, vill bara hem, men måste ner till centrum och
posta brevet. Nu gott folk nu skall jag hem.... Tar fram potatis, lax och börja
kockar. Min lur ringer det är Anneli Hultman hon är på Hågelby på baklucke
loppis :) Jag hitta lite saker som jag kommer att ge tjejerna i Ärla och en
sak till Tindra.
Hennes barnbarn är bara tjejer så det är lite så där med kläder.
Inga killkläder här inte. Ja då skall jag fara hem. Ari 
ringer och tror jag är på rymmen, ha ha ha
Nä gubben är på G till dig nu.
 
Kommer hem och upptäcker att maten snart är klar.
Då kommer killen över ett tag, mamma och pappa skall handla
toalett och handfat. Vi tar en stund i parken...Nu blir lille man lite vad skall
jag säga....sur, grinig och arg på mig. Jag stoppar honom så han INTE kan springa
in i en trapp. Jag ber han komma till mig. Han vill inte, han tar sand i handen och kastar det
på mig. Jag tittar på Linus och sen går jag bara.
Han studsar efter mig och eftersom jag hör det bryr jag mig inte om att
titta så han kommer efter. Öppnar min port och går in, han hänger på.
Kommer hem och han smiter in, jag pratar fortfarande inte med han.
Han kommer till mig och tittar upp på mig.
 
>Mormor, vet du jag älskar dig faktiskt, vet du det<
Jag tittar på han och säger ja ha och då kastar
man sand på mormor, nej nej det var inte jag
det var min hand säger han.
Ha ha ha ha
 
Ja sen blev det middag och han åt för ett helt regemente, 
dock inte lax men det är OK han åt i alla fall. Vi titta
på tv och han är så trött Han somna
klockan åtta.
 
Camilla kom vid 20.30 plocka upp han och så åker dom hem.
Min kväll är ett faktum tror jag tar en dusch innan sängen.
 
Alltid så kul att just du är här.
Tack,vi ses igen
 
HAKUNA MATATA,
Det är ord som är bra.
SUPER GRANNI
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0