Äntligen fredag igen

 
SUPER FARMORS BLOGG  
 
V. 11.
170317
Gertrud
  GRATTIS
 
DAGENS CITAT
 
 
 VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
Hej och hå en fredag :) det betyder att många gör helg 
efter dagens timmar på arbetet och i skolan
för dom som pluggar. :)
 
Jag har ledigt fortfarande med min karpaltunnel operation.
Den på vänster hand tar lite tid och jag tror att det
andra felet spökar också.
 
Jag skall ju fixa till den handen i maj hoppas
att det blir bättre då. Vill inte ha det så
här jobbigt. 
 
Dagen då ja jag börjar med frukost :)
Här intar jag som jag bör fil och flingor, en vitaminbomb 
smörgås och en nykokt kaffe.
 
Kollar lite media vad som händer vår arma värld.
Ja jag kan inte fatta att Trump är på oss igen,
vad händer i Sverige. Som inte händer i
USA?? Det är min fråga.
 
Ja men nu tar jag denna dag i mina händer, Jimmie har ett
paket i Tumba centrum så det skall jag plocka upp.
Handla glass till kalaset och citroner till
Camilla.
Tar mig ner till Brinken för att hjälpa Camilla lite.
Hon bakar till kalaset och lite hjälp kan
jag stå till tjänst med. Jag  blir
också bjuden på kaffe,
så klart.
 
Lunch blir det också, Linus chockar världen med att äta korv,
han kämpar på när det gäller mat. Han litar inte på andras omdöme.
Han testar väldigt sällan på nya saker men när han väl gör det tycker han om
det. Så korv var en positiv överraskning.
 
Nu skall jag möta min son vid macken i Fittja.
Han kommer med färjan från Ekerö.
Lite över ett kommer han
Han får sitt paket.
Det var täcke där i som gubben beställt.
Det skall vist vara ett magiskt täcke, när det är kallt blir
det varmt, när det är varmt blir det svalt. Så upp till bevis, i morgon
skall vi byta.
Gubben och jag har fikat och Juhani vill ha maten vid 17.
Dom skall ut tror jag. jag får väl börja med maten då.
Jag hade inte tänkt fixa den förens till 18 eller så.
Men dom där snorisarna vill äta innan dom
skall på fest.
 
Thai mat med cocos mjölk och allt, stark krydda och det blev
super gott jag tror både Juhani och Ashani gilla det.
Kul jag har tröttnat på att laga mat,
och på den tiden Nea laga
maten blev man
slö.
 
Nu är ordningen återställd och jag fixar middagarna för det mesta, man
tröttnar på det efter 50 ärs mat lagning. Om man blir en bättre
kock?? Det beror på vad man lagar för mat och om man
lagar mat med kärlek som min son säger.
 
Nå väl jag slappar framför tv:n och blev super glad när jag
såg att Dr. Quee kommer i kväll, TV 4 guld, varje
vardag klockan 19. Nu kommer jag vara bänkad.
Eller finns den serien på netflex??
 
Kvällen har kommit och jag skall nog nu ta mig en liten tupplur.
På återseende i morgon då kommer nog lite mer kort
från kalaset.
 
Tack för i dag.
 
HAKUNA MATATA ,
 Det är ord som är bra 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0