Åter en söndag och helgen är snart över

 

SUPER FARMORS BLOGG 
V.9.
170305
Tore & Tove
     GRATTIS     
 
DAGENS CITAT.
 
 
 VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
 
Somna sent som fasen i natt, gubben låg och snarka och
tappa andningen var tionde andetag. Till slug lade jag 
en kudde mellan oss. Men det skakade ändå.
 
 
Så min kropp och huvud är så trött i dag att den hänger inte med.
Uppe nu och skall ta lite frukost för att njuta av morgonens start.
Kaffe och media span.
 
 
Solen lyser på en blå/vit himmel och den är 0.9
just nu 8.00 hoppas på en fantastisk dag,
måste ta en promenad känner jag.
Ja men jag har lite att stå i.
Messvägen i Tullinge skall få första
besöket av mig i dag, hämta saker
till Nea.
 
Sen är det Malin vid Tullinge centrum, här är det jag som skall
hämta kakor och annat gott. Jag har köpt av henne för ett tag sen.
Hon mår fint och allt är bra. Hälsa mamma :)
Nu är det Biltema, jag skall ha två lampor till Bumble Bee
han är enögd just nu. Passar på att köpa batterier till tv-dosan.
Och här fans det papper till min hållare i köket för 20 kr.
 
Hem, gubben ringer han har hällt diesel i maskinen, någon som har
langat  från den. Hem har också med sig Linus. Han ville vara med Ukki i dag.
Jag är bräddad :) .
 
Vi möts upp hos Camilla på en kaffe, Ukki skulle lämna 
Linus tillbaka. Här är vi en kort stund då jag skall hem och fixa med
böcker och kartonger. Skall lämna dom lite här och där.
 
Jag passar på att slappa medans middagen gör sig klar.
Köttfärslimpa, gräddsås och potatis.
 
Boxen fungerar inte, va fan måste jag ringa com hem igen???
Ari kommer med en smart ide :) , Vi sätter den nya boxen, den fungerar säkert.
Ja ja så klart, dit med den och efter 30 minuter så jamen se där
mina kanaler är på igen.
 
Vi skall äta och vi passar Linus en stund.
Mamma skall sjunga i kör och pappa är och tittar på en bil.
OK går bra, vill du äta Linus? Nej tack, jag åt en smörgås hemma.
Du kan inte leva på mackor LInus, jo då det går bra. Jag kan få en Tack säger han
till mig. 
 
Ja ja du äter när magen säger till. 
Eller när pappa kommer och hämtar dig.
Han sitter med mig och Ukki vid bordet och
tuggar på sin macka.
När jag är klar tittar jag på TV en stund, Linus har lånat min lur, 
han ligger på sängen och skrattar åt något han tittar på.
Thomas kommer, han har gula tulpaner med sig till
mig och en kaffelängd.
 
Fika dags.....
Camilla kommer också så nu blev vi många på kvälls fikat.
Juhani, Ukki, Thomas, Camilla och jag.
Kul lite snack och så.
 
Nä nu skall dom hem med killen han skall leka på dagis
i morgon och jag och Juhani skall ner till Ärla.
Så vi skall väl också göra kväll.
 
Skall mata Doris bara...Vilken fisk hon är, hon
är så stressad av sina andra fiskar så
hon hittar inte sin mat.
 
Men hon får allt ta pellets då.
Hon gillar dom också, det är bara det
hon skall ha sin mat.
 
Jag gör kväll nu
skall sova har jag tänkt.
 
Tack för i dag.
 
HAKUNA MATATA ,
 Det är ord som är bra 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0