Då tar jag tag i denna vecka

 
SUPER FARMORS BLOGG   
V. 12.
170320
Joakim & Kim 
  GRATTIS 
 
Vårdagjämning
 
DAGENS CITAT
 
 VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
Se här kommer en ny vecka och den skall då förvaltas med
all kunskap jag har :) så den kommer till min belåten het.
Jag är nog det bästa jag har att vara jag.
 
Inga konstigheter inga kruseduller överhuvudtaget.
Bara jag och åter jag till min förfogad.
Jag har en kunskap som jag är
stolt över och hoppas
jag får visa den.
 
Ja ha ja vi får inte glömma vårdagjämning i dag.
Så vi kommer att se solen en hel del :)
framöver vill säga.
 
Nu har jag fixat frukost Den är ju mitt start skott på morgonen.
Min stund på jorden att fylla energi i kroppen så
dagen drar igång med allt den har.
 
Skall köra Juhani till jobbet i dag, Jag är 
en snäll mamma och det kan ju vara både bra och dåligt :)
Det är lätt att utnyttja en snäll människa ;) Det är också lätt att ta
denne person för givet också.
 
Nå väl min dag är på G Nu kör jag först till Huddinge för att lämna av
Juhani där och på vägen hem blir det Flemingsberg och skolan för Ashani.
Nu tack för i dag nu kör taxin hem :)
 
Ner till macken för killen skall ha lunch, jag passar på att hälla i bromsolja
i bilen då den är lite kinkig och piper en hel del. Så jag skall ta de gula
locket och skruva på,  Vad tror du händer????
 
Jag tappas så klart locket ner i motorrummet.
Den syns inte, den bara är borta.
PH i ett väldigt dåligt läge.
Explosiv tant.
Arg, jätte arg så flyg förbannad arg arg arg.
Hjälper det?? Nej så klart inte men va fan......
Jag sätter över en plast och låser den med två
gummiband.
 
Nu skall jag köra till Huddinge och lämna av Juhani på sitt jobb.
Stefan kommer ut med :) silvertejp :) Lindar in hela
oljebehållaren med tapen. Om det inte går
att laga med silver tape då är det
trasigt har jag hört.
 
Jag är på G nu upp till Flemingsberg centrum, lämnar Ashani där. Så
nu kör jag hem skall handla också, det kommer säkert gå bra detta.
Får ett mess av Majvor :) vi skall ses över en fika :).
 
Till Willys och handla, kassler, korv, pålägg, mjölk, grädde,
bröd, fryst mat, salt det blev nog allt. Hem fixa lunch.
Och så är klockan så pass att jag skall till
gymnasietorget .
 
Det är nu time att bege mig mot Huddinge och min kaffe träff
med fina Majvor. Jag väntar en liten stund på henne, sen kommer hon.
Här är nu vår tid, jag vill bara ha en stunds avkoppling med en kopp kaffe :) 
Vi åker till centrum och Castello. gott kaffe och god semla tycker jag :)
Majvor ville också ta något gott, havreboll. Så blir vi sittande 
ett tag och prata om ditt och datt, fan vad kul.
En människa helt enkelt bara en fin
människa.
 
Tack för fika stunden Majvor, jag är sjukt galet tacksam.
Så roligt att se dig igen. En stor glädje för min dag.
Tack Majvor.
 
Ja nu är jag på väg hem, skall ta en påtår hemma och sen plocka Linus.
Jag tror att han blir glad :). Men kaffe först, kolla lite media och skriver lite på FB.
Oj vad klockan for i väg, då är det Linus tur. Han ropar till alla att hans mormor kommer och
hämtar i dag.
 
Över till Brinken och min dotter, vi snackar lite om ditt och datt.
Äter melon, gott. och så klart tar vi en fika hon och jag.
Vi är the royalty of coffee :)
 
Jamen nu springer klockan så fort, jag har lovat att hämta Juhani
från jobbet och det är ju bara första dagen :) I morgon
blir det att åka själv, hem.
 
Plockar upp Thomas som har varit på kurs i stan så han får
också komma hem lite så bra tid. Thomas kollar lite efter locket
men kan inte se det. Attans jag hade hoppats på det.
Får ringa Bullen.
 
Ja nu är jag hemma och skall minsann fixa middagen,
fläskfilé, bea och råstekt potatis.
Lyx middag :)
 
Ari sover på soffan så hjälp av honom får jag inte.
Vad gör min son då??? Latar sig på
sängen, lyssnar på musik.
 
Tack för god mat PH den var så bra.
Mätt och glad blev jag sen känner jag hur trött jag blev.
Snälla rara hur skall detta sluta :)
Miami CSI kommer det är alltid lika kul att se.
Och slappa på sängen är tillåtet när man är 
50 + :)
 
Jag skall passa på att tala om att jag är overhört glad att du kommer
in här och läser min dag, inte värdens deckarroman men ett vanligt
liv för en tant :)
 
Tack för i dag.
 
HAKUNA MATATA ,
 Det är ord som är bra 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0