En sväng ner till Ärla

 
SUPER FARMORS BLOGG  
V. 11.
170319
Josef & Josefina
  GRATTIS 
 
DAGENS CITAT
 
 VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
Upp och hoppa.......
Nu skall vi fixa med dagen så att den
blir bra och fin. Vi har minusgrader i dag :(
Hela 0.8 minus. Det sa dom på vädret
i går att det skulle bli en kall natt.
Men solen kommer på en blå himmel i dag.
Det skall vara  sol hela dagen så jag hoppas på en
temperatur höjning :)
 
Frukost
Ja min frukost och mitt viktigaste mål på dagen.
Här skall man stå sig på ända fram till lunch med undantag
för ett mellanmål :)
 
Vad säger median om natten och om världen ?
Inte var det så mycket som händer här,
allt de vanliga, om USA, om Malmös
skit och politiken i Sverige.
 
Nä nu tar jag en kaffe och ser till att kläderna kommer på.
Det kan ju inte vara så ansträngande. Sen skall jag
och gubben åka så vår dag börjar nu.
 
 
Till IKEA och bråka med ett skåp, här är ju massa skåp,
ett köksskåp som skall upp i tvättstugan.
Där inne blir det bra.
 
Deras nya säng är också så fin, det blir ju snyggt.
Var uppe och kolla tjejernas rum, asså Amanda har något
mer städat än vad Johanna har. Jag blir lite konfundera, det är flickor
men det är inte städat eller fixat, bara en säng på plats och kläder på plats. Resten då????
 
Små tjejerna har bäddat och städat tycker det är fint i deras rum.
Nea har fixat deras rum hel snyggt. Det är roligt för henne att ha ett rum
med säng och sängbord på varsin sida. Snyggt med kuddar och så.
 
Vardagsrummet är stil rent grå soffa och vita möbler.
Akvarium med en blyg Doris. Två grodor och två fiskar, blåa små fiskar.
Hoppas Doris låter bli dom :) .
 
Ja vi grillar lite marshmallows och det blir varmt och
gott vid elden. Jimmie plockar fram 4-hjulingar.
Det är två små och två större. Men den
större vill inte riktigt .
 
Jag tog kort på allt.
Haylie letar pinne till marshmallows 
grillningen.
Elden är nästan ute men det fungerar ändå.
Jimmie fick hjälpa Haylie med gasningen.
Joline kör själv
Full gas Joline
Hon tar kurvan så bra
Nu skall Haylie ut igen.
Jimmie försöker få igång de stora.
Johanna hjälper Haylie
Johanna och Haylie i trädet
Ett bra klätter träd
 
Vi åt hamburgare och korv innan vi starta vår resa hem, 15.30
Det tar lite dryg timmen att komma hem, men det är ju så det är.
Det är så fint där nere och jag känner att min lösning
att bo där och jobba i Huddinge.
 
Men det är inte något som är skrivet i sten, om jag
jobbar klart och sen blir pensionär och bo där, det är ju en sak.
Framtiden är oskriven, jag bor i Tumba nu.
 
Hemma bestämmer jag och Ari att inte göra någon mat.
Jag är inte så värst sugen skall jag säga.
En liten macka lite senare.
 
 
Det är bara att ta hand om mitt stakars pekfinger på vänster
hand, jag har råka bränt mig på en varm marshmallow.
Fan det gör ont...vänta nu....jag har Aloe Vera.
Ha ha  jag så klart på med gelen.
 
Ja nu tar jag och gör kväll jag känner at det är
hög tid för en liten tid i sängen och framför
tv:en.
 
Lite kaffe lite kvälls medicin så är allt 
som det skall så jag säger på återseende.
Tack för i dag.
 
HAKUNA MATATA ,
 Det är ord som är bra 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0