En tråkig hemma dag.

 

SUPER FARMORS BLOGG  
V. 11.
170316
Herbert & Gilbert 
  GRATTIS
  
DAGENS CITAT
  
 VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
 
Jag vakna nyss med ett ryck och trodde klockan
var minst tio på morgonen. Men så var inte fallet klockan är
kvar i sju. Ja ha ja ja g går väl upp så.
 
 
Fixar frukost,
Jag fattar inte men jag är ju trött varför kan jag då inte få sova
lite???? Jag kan lägga mig på soffa och kolla på tv,
då somnar jag säkert  :)
 
En mugg ny kokt kaffe och lite media först.
Måste hänga med vad som händer i
vår galna värld.
 
Trump är i farten som vanligt, kan finnas risk att det
blir slentrian i allt han gör, en dåre utanför sin bur.
Men annars här i Sverige är det ju också
huller och buller.
Jag fattar mig inte på världens tänk just nu,
är det någon het fluga att vara så korkad som
möjligt och så våldsam det bara går. 
Här fanns inge över våld,
här var det bra
förr.
 
Så hur blev det så här?? Jo världen börja rinna över och det är inte så bra.
Människor måste fly för att överleva, för att inte dö. Ja jag vet
inte men nu bör vi alla fly från Sverige också inom
signum tid.
 
Nä jag tar en kaffe och kollar på tv en stund.
Camilla ringer och undrar om jag skall
komma på en fika. Ja det kan
jag. Kul med lite
sällskap.
 
Fikar och leker lite med Linus, vi spelar lite
memori också. Kul han är duktig.
Sen far jag till Willys.
 
Handlar lite till middagen, och sen är det hem.
Jag hinner vila lite, jag har en så konstig
känsla i min kropp, den är inte på
topp den är lite out of order.
 
Men fixar middag och sen så kommer Linus för att vara 
ett tag hos mig, föräldrarna skall ju handla till kalaset på lördag :)
Ja han får lite mat vilket inte är så bra tycker han.
Jag prövar lite yoghurt och flingor då.
 
Camilla och Thomas kom och hämta Linus, vi fika och
dom berätta vad som skall hända på lördag. Det 
blir skit kul för barnen tror jag.
 
I morgon skall hon baka och så, Det blir ju bra kan jag då tycka.
Linus börja bli trött och var lite grinig, han ville
sova över hos mig, så klart alla 
barnbarn vill det.
 
Men nu är det lite krångligt när gubben jobbar, vi tar det en helg senare.
Nu kollar jag på Dr. Phil, det handla om våld i familjer.
Först en mamma som inte kan vara en mamma.
sen en kille vars mamma blev skjuten.
Mycket intressant i dag.
 
Jag skall nu ta min medicin och slänga mig på
sängen för att kolla lite tv och avsluta med
Miami CSI.
 
Ta så mycket för att du var här hos mig i dag.
Jag gillar värkligen det.
Tack
 
Tack för i dag.
 
HAKUNA MATATA ,
 Det är ord som är bra 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0