I dag....ja idag är det fredag

 
SUPER FARMORS BLOGG  
V. 12.
170324
 Gabriel & Rafael
  GRATTIS 
 
DAGENS CITAT
 
 VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
Jag tror inte att jag kan somna om nu, har legat här och 
försökt men nu skiter jag i detta och går upp.
Camilla ringer och frågar om jag vill 
hänga på till centrum.
 
Jo men jag skall äta frukost först.
Så nu till frukosten. Jag kan känna att jag är lite
seg propp i dag :) Det är jag väl alltid nu för
tiden.
 
Solen lyser på en blå himmel, det är riktigt fint vill jag
lova. Dock är det bara 0,2 just nu ute så det betyder att någon
värme finns inte ute nu. Hoppas den kommer för meteorologerna
lova massa värme nu till helgen så det hoppas jag på.
 
Så nu far jag med Camilla ner till centrum.
Här skall jag handla middagsmat till
i dag och lite mjölk.
 
Camilla skall hämta ut penicillin till Linus, kur två.
Hoppas den tar då, kåvepenin är ingen bra medicin tycker jag.
Har aldrig gillat den. Men den är med fortfarande. Den Linus fick nu heter
något annan.
 
Camilla bjuder på McDonalds en Happy meal till mormor.
En Happy mile till Linus och Camilla tog kyckling låda.
Sen åker vi hem och äter hos mig.
 
Hon och Linus far hemåt Linus är lite trött.
Men innan hon åker bjuder hon på middag nere
hos sig, hon är ensam och då ville hon att jag och
gubben kommer ner. OK kan vara gott. 
Men nu är klockan bara 14.00 och gubben kommer hem,
han är trött och han somnar på soffan så klart.
Jag får ett samtal från min stora son.
Dom har fått ett brev som är till
mig ner till sig. Hur
tänkte dom nu??
Jag ringer PostNord och frågar hur dom tänker och vad jag skall göra med min post
som kommer ner dit, 10 mil fel..... Tjejen i andra ändan säger att det är upp till
mig att hålla reda på min post...Hur skall jag kunna det när jag inte vet
vad jag saknar?? Jag skall också ringa till adressändringen
för felet är nog där. Hon tyckte att jag var lite
för kinkig så jag skall nog ringa
adressändringen.
 
Ja ha du och dom komma stå för förseningsavgifter och sånt då? fråga
jag. Nä det är upp till kunden att hålla ordning på allt. Men snälla.
Jag ringer adressändringen, den killen skratta åt min berättelse.
Eftersom det inte står fel på anmälan hos honom är det
PostNord som har gjort fel. Jag sa till killen att
han måste ringa och berätta detta till posten.
Hon tar inget klagomål av mig.
 
Killen berätta att dom är lite fyrkantiga,ha ha ha.
Ja inte så lite heller sa jag. Tack för samtalet och hoppas
det blir rätt nu sa jag. Ja då jag skall göra mitt arbete sa han.
Trevligt då litar jag på dig :).
 
Nu är det bara att vänta och se vad som kommer dit ner.
Jag hoppas att det inte blir så. Men vad gör jag nu???
Kollar på de okända ett tag vi skall ju äta hos
Camilla så någon mat blir det ju inte.
 
Jag väcker honom och han tar en dusch innan vi åker ner till Camilla.
Hon har fixat lasagne, skitgott. Vi sitter där och snackar lite.
Jag fixa disken medans Linus och Camilla tar en
piss runda med Wilma.
 
Jag fixar kaffe också det är klart när hon kommer tillbaka, kaffe
och glass alltid lika gott. Det är ju bara att njuta lite
till. Nu blir Linus så där lagom trött som bara
barn kan bli, så jag tycker vi kan åka
hem och göra en skön kväll.
 
Hemma är Juhani och Ashani som skall ha det mysigt.
Jag och gubben skall bara ha lite mys och tv tittande :)
Så enfredagskväll som denna säger jag tack och hej
leverpastej.
 
Ha en trevlig kväll/natt eller sov gott.
Du och jag ses igen i morgon.
 
Tack för i dag.
 
HAKUNA MATATA ,
 Det är ord som är bra 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0