Många läkare blir det

 
SUPER FARMORS BLOGG
 
V. 12.
170322
Kennet & Kent
  GRATTIS 
 
DAGENS CITAT
 
 VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
Jag har lovat, i ett svagt ögonblick) att köra Juhani till jobbet.
Han börjar sju i dag. Så det är bara att dra i gång.
 
Frukost
En halv i alla fall, Kaffet tar jag senare :)
Hur det nu skall gå med att köra bil
då?? Det är bara att göra lilla PH
inga konstigheter :)
 
Sagt och gjort mor Huddinge och Juhanis jobb. Det går smidigt.
I dag kom han med bra marginal att börja tidigare :)
Då han har ett läkarbesök 14.00.
 
Ja då tar jag mig ner till Camilla, hon har så ont i dag
att hon inte kan köra bil, jag skall lämna
Linus på dagis.
 
Jag tar en kaffe med henne och sen åker lillkillen och jag
mot lek och skoj. Jag skall hem för att sen ta mig till
centrum och plocka ut mediciner. Sen skall vi
göra oss klara för att åka till läkare i dag.
 
Jag åker till Camilla för att plocka henne först. Det är ju
Karolinska i Solna som skall ha besök först.
Neurokirurgerna skall kolla shunten .
 
Innan hinner vi med ett måste, lunch.
Skärholmen fick den äran i dag och 
restaurangen Millas.
Sallad.
 
Nu far vi vidare mor Solna, När jag kör av och skall
över bron och ut på E4 igen blir det kö. Före bron liksom.
Det kom fyra polisbilar i full utryckning utan ljud. Dom spärra
av vägen bakom oss och en bil for upp mot fjärilshuset, stanna till och
spärra av där uppe. Sen kom fler poliser en  och en stor svart bil vi har statsbesök.
Det var lite coolt att se, polisen jobba effektivt.
Det tog knappt 4 sekunder så var bilen och besökarna borta.
Vi fortsatte mot sjukhuset, hade tur som hitta en P-plats på stubben.
Så in och vänta på Camillas läkare.
Allt gick smidigt och Camilla kom in innan hennes tid, vilket
sällan händer. Han undersökte henne och kolla trycket i shunten.
Allt ser bra ut och det var ju skönt, inga operationer där :)
 
Vi tar Bumble Bee och styr kosan mot Liljeholmen.
Nu är det jag som skall till läkaren. Tänk....
vi har gott om tid och hinner fika :)
Jag tycker det var bra.
 
Uppe hos min läkare får jag beskedet att det är lite knas på handen.
Jag har ju en skada på den som är från moppe olyckan.
Den påverkar läkningen på karpaltunnel operatonen.
OK vad skall jag göra nu???  Kämpa med lite
styrketräning för handen :)
 
Efter en tid är jag klar och sjukskriven fyra veckor till.
Skit också. Men lika bra att få den bra.
Vi tar oss hem, Bumble Bee mår
lite dåligt. Han saknar ett lock 
till motoroljan.
 
Nej jag kör inte med den öppen, jag har fått hjälp
med att linda in allt med silvertejp. Nå väl hemma
vid 16 tiden , hämtar Linus, kör hem Camilla och Linus.
Nu är det bara hem som gälar.
 
Vi är bjudna på middag igen :)
Visserligen klockan 19 sent blev det.
Men god mat och fint sällskap. Dags att
ta sig hem. Jag är seg propp nr: 1.
 
Lite tv och säng slappande.
 
Tack för i dag.
 
HAKUNA MATATA ,
 Det är ord som är bra 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0