Solen kom ...senare :)

 
SUPER FARMORS BLOGG  
 
V. 12.
Dag 85 på året.
170326
 Emanuel 
  GRATTIS
 
Jungfru Marie
Bebådelsedag
Jungfru Marie bebådelsedag,[1] Annuntiatio Mariæ, tidigare även Herrens bebådelseVårfrudagenFrue dag, är en årlig kristen högtid som firas nio månader före jul i syfte att högtidlighålla att jungfru Maria genom ärkeängeln Gabriel fick veta att hon var havande med Jesus.
 
Jungfru Marie bebådelsedag firas 25 mars i katolska kyrkan och de ortodoxa kyrkorna, med vissa undantag beroende på när påsken inträffar. I Svenska kyrkan firas dagen på den söndag som infaller 22–28 mars, och temat är "Guds mäktiga verk", även där med vissa undantag.[2]
 
Sommartiden börjar i dag
 
DAGENS CITAT
 
 VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
Sommar tid och en timme kort, det känns inte så
farligt det är bara en tid som man ser på klockan. Kan
vara jobbig för de som jobbade kväll i går och skall upp till
jobbet 07.00. Alla dom människorna kan jag skänka en tanke till
nu på morgonen.
 
Jag själv tar det bara som vanligt inga trötta miner för det, det
blir ju lite ljusare och då har jag möjlighet till längre 
soltimmar på dagen :)
 
Nu är det i alla fall frukost på G och den skall
jag avnjuta utan att bli störd, alla i huset
sover :) Inget ovanligt eller så det
är bara njuta av lugnet :)
 
Det är nu tid för lite media koll, vad har hänt i världen
medans jag sov :) . Som vanligt bara trubbel, då kan man ju
lika gärna ha skitit i att kolla upp detta. Jag tror att det blir inge bättre
en detta just nu.
Ett telefonsamtal från Camilla, hon undrar om jag kan komma ner
på en fika  :) Så klart vill Ari hänga på?? >nej jag vill inte
vara social just nu< var svaret. OK jag åker själv
helt OK.
 
Kommer dit och det blir lunch så det var trevligt, Linus satt och
käka spagetti och köttbullar, 10 st. inte illa mannen.
Jag får kaffe, omelett alla Thomas, rosta bröd,
massa olika pålägg. När man ser allt
man bara vill vräka i sig.
Proppmätt.
 
Ja men det var en trevlig liten stund, Thomas hjälpte mig
med att få bort "reservlocket" på min bil och fylla
på en hel flaska bromsvätska.
 
Vart tar vätskan vägen??
Fattar inte för det läcker ingen stans. Tror att
det möjligen ligger i en trumma, vad vet jag.
Jag kan inget om bilar, så jag får lita på
de som hjälper mig.
 
OK locket, de nya skulle ha varit hos mig i.....torsdags.
Det är söndag i dag och inget lock, hur fan tänker du nu???
Människor som lovar och inte kan hålla sin sak är bland det värsta jag vet.
 
Men som Thomas sa ingen ide att ödsla energi på denna kille, han snackar bara så
mycket, alltid. Men det är ju jag som inte kommer någon stans, det är
jag som inte får bära och måste handla som drabbas.
Skit stövel.
Nog om detta lampan lyser inte, bilen piper inte så
det är bra, jag skall köpa en flaska till så jag
har i reserv i bilen. Skall även snacka
med killarna på Messes verkstad.
Dom kanske vet.
 
När de fixa bromsrören där för x antal tusen så
skall det väl inte komma något problem.
det skall ju vara fixat, men nej då
inte då. Nu låter bilen hela
tiden till och från.
 
Jag tackar Thomas för hjälpen och kör bilen hem,
Bumble bee är som ny, går bra, bromsar bra.
bara ett litet lock som saknas.
 
Hemma så är gubben seg, ligger i soffan och slappar.
Jag frågar om vi skall gå ut, nä ingen lust säger han.
Nä hä då kollar vi väl lite tv då, han somnar och jag har
urtråkigt. Jag kunde ha gått på promenad med Linus känner jag.
 
Tar kaffe, det är ju uppiggande. Kollar FB och ser att
det är lite aktiviteter där. Gubben fråga om jag ville åka till Heron
och käka glass, ja det kan vi. Då kommer han på att han skall äta först.
Och när han är klar somnar jag. Att vänta på en slö propp är inte de 
roligaste så jag ger upp. Sen rasar klockan i väg och vi kommer ingen stans.
Härlig söndag  :)
 
Har en seg söndag hemma helt enkelt.
Sa till gubben att middagen blir senare framåt 18 tiden.
Jag har kollat lite på TV och sen fixat maten. Man skall ju
äta läkarna säger att det är nödvändigt. Så då gör jag så.
 
Jimmie har ringt i dag, han är i Botkyrka och jag hoppas att han tittar för bi.
Skulle vara kul att krama på tjejerna. Hoppas han kommer,
liten påtår och med TV. Känner mig väldigt slö
 
Undrar lite lätt varför jag har så fruktansvärt ont i vänstra handled.
Mirr err på handleden är skit kännslig och det känns som om
någon har tusen nålar och sticker in i huden så fort jag
kommer åt huden, skall det verklige vara så?
 
Nå väl äter lite Thai mat, och Jimmie kom inte förbi, 
jag blir lete ledsen, han kunde ha kommit och sagt hej.
Nea är på barnbasar i Södertälje.
 
Nu skall jag kolla lite på De okända och sen efterlyst.
Det är två bra program, de okända är ett program om andars besök
i vår värld, i dag är Terry med som de kunniga medium. 
 
Oj nu  kommer tröttheten smygande.
Bästa att ta adjö av dagen och se till att den
blir något bättre i morgon. Skall med Camilla
till barn reumatologen på Karolinska Solna.
 
Det är Linus som utreds om han har SLE som Camilla
eller om det är något annat som spökar i hans rygg.
Lite läskigt att han har ont i ryggen.
 
Men då så tack för ditt besök i dag,
Vi ses och så i morgon
hoppas jag.
 
Tack för i dag.
 
HAKUNA MATATA ,
 Det är ord som är bra 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0