Städ dag

 

SUPER FARMORS BLOGG 
V. 11.
170315
Kristoffer & Christel
  GRATTIS  
 
DAGENS CITAT
 
 VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
Vaknar upp och är som jag bör vara morgon seg :).
Att ta sig ur sängen på morgonen är inte speciellt kul.
Det är varmt och skönt i sängen, och kallt och hårt uppe
på golvet. Vad väljer du??
 
Nu är jag i alla fall uppe och skall fixa frukost, denna
goda och viktiga måltid. Jag kan planera värsta smörgåsbord,
men slutar med något litet som fil, flingor eller gröt och efter detta
kan jag ta en mugg nykokt kaffe med en smörgås.
 
Läser lite media nytt, kollar in vad stormen gjorde i USA.
Det blev inget om stormen...utan deklarationer från Trump.
Nu är han grinig och tycker att det är fel att granska
honom, men att granska andra presidenter och
vanlitgt folk är helt OK.
 
(Jag gillar Alice )
Jag släpper USA och media det var inge skoj i alla fall.
Jag skall nu ta tag i mitt hem och se till att det blir 
lite bättre än förut.
 
Ja och jag skall inte glömma min tvätt i dag, 
Det är en sådan tråkig dag i dag.
Och fan vad tvätt det va.
 
Ja ha ja jag skall ner till donken och beställa bröd och pomes till Linus...
Haj bröd, rostad hamburgerbröd...han är så rolig. Det är så att min
mamma inte har någon bil, min pappa har den. Kan du handla
bröd och pomfritt till mig??
 
Så när jag har hängt upp tvätten tar jag mig ner till donlen.
Det blev stökigt bakom disken, dom har svårt att fatta.
Jag vill bara ha ett hamburgerbröd, rostat.
Så klart de andra saker också.
 
Åker över till brinken med detta, sen till tvätten igen.
Då är det inte så mycket kvar, jag tror att jag 
blir klar runt ett.
Ja det är bra ut till och med före ett skönt.
Då är det bara den andra städningen som skall göras.
Men det är ju bara att sätta igång. Då ringer en arg smått hysterisk
man till mig, ( en av de större sönerna ), han väntar ett paket som inte kommer.
 
Och jag skall göra ditt och datt, ja ja jag skall fixa. Så jag ringer PostNord och frågar
efter paketet med xxx kolli nr. Ja det ligger nere i  Tumba ICA. Bra där hur skall
jag då plocka ut det???Har bara mitt legg. Ja g fixar sa tjejen. Tack och bok.
Jag kan hämta paketet.
 
Ringer min son och säger att jag kan möta honom i Slagsta.
OK Vi tar vid macken säger han. Jag åker dit och väntar fem minuter tror
jag sen kommer han. Då saknas de saker och det måste vara två kolli säger han.
Ja ja jag får allt ringa i morgon.....
 
Men han är inte så upprörd som innan tack och lov, nu
tar vi detta i ordning och pratar lugnt och sansat.
Fixar de andra paketet i morgon.
 
Middag hos Camilla i dag också, det blir pannbiffar.
Det blir gott jag inväntar bara gubben. Han dyker upp där
vid 17 tiden. Toa besök och en dusch.
 
Oj nu är klockan 18 så nu är det fan bråttomt. Ner till Brinken.
Jo då middagen är klar och snacka om gott. Rivna
morötter, lingonsylt, stekt lök, brunsås.
 
Lite kaffe och så liten kladdkaka.
Det blev visserligen för mycket för mig och jag dog nästan.
Samtalsämnet där blev väl inte så roligt för nu skall det klagas
på hur lat Juhani är och att han inte har jobb mm.
 
Jag vet att han är lat och jag vet att han måste fixa jobb.
Han får fan börja som Städare eller diskare.
Men det hör inte hit.
 
Jobbigt att alltid få höra hur lat och ointresserad han är, kan
ju höra i hopp med hans sjukdom men det är nog bara jag
som undersköterska kan fatta. Gubben fattar inte
att man kan må så dåligt. Det var ju lika dant
när jag är nere.
 
Thomas gillar också att klaga på honom lite, man kan inte välja och
man skall ta de man får. Ja jo så är det...men va fan varken
han eller jag vill inte höra detta 24 - 7.
 
Ja men vi tacka för oss och skall ta oss hem, jag blev illamående och
behöver nog lite säng läge. Dagen går i alla fall mot kvällen 
så jag kan lika gärna tacka för i dag.
 
Tack för i dag.
 
HAKUNA MATATA ,
 Det är ord som är bra 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0