Tvättstugan .....

 
SUPER FARMORS BLOGG 
V. 12.
170323
Gerda & Gerd
  GRATTIS 
 
DAGENS CITAT
 
 VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
Har vaknat och funderat över vad som sades i går hos min läkare.
En skadad han som skall fixas och som skall bli bra med tiden.
Ja jag har ju tiden men vad säger dom på jobbet???
En liten koll på lägen är på sin plats :)
 
Hinner inte till jobbet i dag får allt ta det i morgon.
I dag har jag tvättstuga först av allt, Sen skall
jag fika med Maria :)
 
Så morgonen startar som den bör med frukos.
Medicin och lite media koll. Den är inte så skoj nu
då kan jag lugnt säga, massa dödande och annat skit.
Världen är uppochner just nu.
 
Vad ger någon annan att döda någon, eller att skada en annan människa.
Är inte civilisationen så upplyst att det är något man inte gör?
Jag vet att det inte är fritt att tänka hur man vill
överallt i världen.
 
Men att tänka fritt betyder inte att man får göra fritt....eller?
Att bli så hjärntvättad att bara för att du inte tänker
som jag så kan jag göra dig illa.....
Men...så kan man ju
inte ha det.
 
Fritt tänkande är 

Fritanke är ett samlingsbegrepp för de filosofiska grenar som vidhåller att vetenskap och logik är de verktyg man bör använda för att korrekt forma sin verklighetsuppfattning, i kontrast till vidskeplighet och religiösa dogmer.

John Toland, som var starkt påverkad av Spinoza kallade sig själv fritänkare, och blev den som gav begreppet sin betydelse. Det kan användas del om personer som vill frigöra sig från kyrklig dogm, men även om mera generellt om vidsynta personer med Voltaire som mönster, men även för ateister som vill helt frigöra sig från kyrkans inflytande, eller personer som i Spinozas och Johann Gottlieb Fichtes anta är religiösa mystiker, men inom religionen söker andra banor än de gängse.[1]

Ofta är fritänkare även ateisterhumanister och/eller materialister på grunden att det inte finns några bevis att något övernaturligt existerar. Vanligt är också att fritänkare är skeptiker då den metod fritänkare använder för att bilda sin verklighetsuppfattning kräver ett visst mått av skepticism. Fritanke ska inte blandas samman med den liberalt politiskt ideologiska grenen frisinne.

 Detta är var från Wikipedia 170323
Det förklarar lite :)
 
Men nu skall jag allt gå till dagen som jag bör. Med allt vad det kan menas.
Har lite små stök medans jag väntar in klockan. Har några samtal
att styra upp, försäkringskassan...svarar inte,
adm. på jobbet Eva, Hittar en dag som
passar.
Då är det överstökat också, tvätt tid.
Det var inte så mycket det känns skönt,
kan bli klar vid ett då.
 
Linus kommer till mig han skall till läkaren så jag har honom tills Camilla
 får tiden. Alla maskiner skall fyllas, eller nästan i alla fall. Massa 
mörk tvätt har jag och det är som det alltid är. Men fasen
glömde mina strumpor,BH:ar och trosor.
 
Tur att jag har så många så jag kan ta dom nästa vända :)
Ashani hänger på och hänger upp tvätten, Linus
har Camilla hämtat, så det går ju bra på
alla fronter. Jag och Ashani tar
lite lunch.
 
Jag går ner vid ett dör att vika och ta upp tvätten. Det är lätt
som en plätt och jag blir klar 20 i 2. Byter om och knallar
ner till Maria på Passvägen nedanför mig. Hon har
 sin svägerska där , det är hon som vill byta
Lägenhet med mig, hoppas det fungerar.
 
Då tar vi och dricker lite läsk och äter lite gottis.
Pratar om jobbet och det är mycket som
händer där. 
Vi pratar och skratta och har det trevligt som man kan ha.
Kaffe skall det bli men något händer med bryggaren.
Jag kan tanescafe det är OK.
Vi bestämmer att Carina skall
komma till mig på
Tisdag.
 
Jag tackar för mig och vi säger hej, Trevligt att träffa Maria med familj.
Jag knallar hem och upptäcker att huset är tomt och att jag får då
fixa middag till familjen igen, dom smiter alltid iväg.
Ja ja det är min lott att bara slava hemma :) .
 
Så tjockkorv, potatis och senapssås.
Middagen en vanlig torsdag på
Passvägen.
 
Jag och gubben åt först och Juhani och Ashani kom senare 
och åt då, medans jag kolla på Dr. Queen.
Kul att ha den serien igen.
Ja kvällen är här och jag skall nu lägga mig efter dagens städning.
Det är mycket att städa när man har fem rum, tur att Juhani tar hand om sitt rum.
Men det är massor i alla fall som skall fixas hit och dit.
 
Nu är det slut för i dag i alla fall.
Tack för titten även i dag.
 
Tack för i dag.
 
HAKUNA MATATA ,
 Det är ord som är bra 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0