Vad skall hända i dag ?

 
SUPER FARMORS BLOGG  
 
V. 12.
170325
Maria bebådelsedagen 

Jungfru Marie bebådelsedag,[1] Annuntiatio Mariæ, tidigare även Herrens bebådelseVårfrudagenFrue dag, är en årlig kristen högtid som firas nio månader före jul i syfte att högtidlighålla att jungfru Maria genom ärkeängeln Gabriel fick veta att hon var havande med Jesus.

Jungfru Marie bebådelsedag firas 25 mars i katolska kyrkan och de ortodoxa kyrkorna, med vissa undantag beroende på när påsken inträffar. I Svenska kyrkan firas dagen på den söndag som infaller 22–28 mars, och temat är "Guds mäktiga verk", även där med vissa undantag.[2]

Våffeldagen
Firandet av Våffeldagen har en intressant och annorlunda bakgrund, idag firas dagen oftast inte mer än att vi äter just våfflor men dagen har sitt ursprung i Jungfru Marie bebådelsedag som är en kristen högtid, högtiden firas nio månader före julafton då hon genom ärkeängeln Gabriel fick veta att hon var havande med Jesus.
 
DAGENS CITAT
 
 
 VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
Sov morgon :)
Jo då det blev det men jag var också vaken 01.30 så
Ja jag är värd en sov morgon, vakna 07.30
känns bara bra och det skall
det väl göra.
 
Frukost,
Intagande av denna viktiga sak är ochså en viktig
stund, min näringskälla på morgonen som
är viktig för kropp och skäl. Jag kan
variera mer kanske, men gillar
de jag tar :)
 
Solen lyser ute och det ser så fint ut med 3.8 grader i skuggan
kan man inte klaga en morgon som denna, hoppas
på mycket stigande temperatur i dag, vill
känna vår i luften.
 
Kolla lite media och se vad bror duktig har haft för sig.
Det har blivit en följetong av stollerier. Hur kan 
ett land som USA vara så korkad???
Ja jag säger bara,
pajas :)
 
Jag får ett samtal från Thomas och dom är på G upp till oss,
kaffe på då. Så vi fikar och sen far jag, Camilla, Thomas och Linus till
Dollarstore. Hittar en konservöppnare, större sil till ingefäran, påskgodis en
kikare till piraten Jake. Ja det var nog det.
 
Camilla skall ha tjejmiddag och då skall de handlas kyckling och lite annat.
Så det är ICA MAXI som gäller här näst. Det var ju skoj, Linus 
var i lekrummet ett tag :)
 
Nu skall vi hem dom släpper mig hemma, min bil står just nu.
Inge lock för bromsoljan. Det är ju inte så kul.
Hoppas Thomas kunde fixa ett.
 
Nå väl tiden går och det är middag på G,
köttfärs, ost, bacon, ost och ägg.
Intressant.
 
Maten är klar det blir nog gott hoppas jag.
Den var helt OK bara så att jag blir propp mätt,
ont i magen och en jävla huvudvärk hur roligt är det på 
en skalla mellan 1 - 10 ? -10.
 
Skall vila lite innan vi kanske skall kolla film.
Spider man 2, och sällskap av Juhani och Ashani.
Prata lite med Nea och Jimmie också. Dom har varit ute
hela  dag och kört fyrhjulingar. Tjejerna gasar järnet.
 
Nu är det hög tid att lägga sig och ta en relaxa stund på sängen.
Lite tv från säng läge och sen sova. Glöm inte ställa om klockan
i natt eller när du läser detta :)
 
Tack för att du var här. Vi ses igen.
Tack för i dag.
 
HAKUNA MATATA ,
 Det är ord som är bra 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0