Dagen med massor att göra

 
SUPER FARMORS BLOGG       
V. 18.
170503
Johan & Jane 
 GRATTIS 
 
DAGENS CITAT

Seek visions always of world beauty,
nor battlefields.

- HOPI

 VÄLKOMMEN TiLL MIN DAG
 
Nä jag är inte alls pigg i dag.
Hur fan skall detta gå?
Ett tu tre då kör
jag allt vad
det går.
Dålig start på morgonen med huvudvärk och seg sliten kropp.
Bär ta kontakt med min läkare om vad som händer med
min kropp. Det är inte ett dugg bra och inte ett 
dugg roligt. Ja ja jag vet att det tillhör när
man blir äldre.
 
Men det är väl ändå inte meningen att kroppen skall vara totalt slut :)
Så trött är kroppen men inte knoppen. Detta blir spännande i dag
undra vem som vinner kampen mellan mig och kroppen.
 
Upp och hoppa och fixa frukost, en Alvedon sitter bra och
det gör ju frukosten också, kaffe med en smörgås.
Njuter lite av detta och läser nyheter.
I vår politik röra stormar Centen närmare Moderaterna.
Det är damernas kamp här :) Lite skojigt tycker jag.
Trum vill "shutdown" senaten för att "fixa" röran.
Ja det kanske kan vara en väg, troligtvis
inte. Men Trump är Trump.
 
I Danderyd dog en man när en traktor ramla 
över han, arbetsolycka. Vår förra statsminister har blivit pappa.
Kul Grattis. Det står om smar tklockan och hur bra det är att ha en.
Det skulle betyda att jag måste skaffa mig en klocka??? Nej tack jag vill inte
ha en klocka. 
 
Beyoncé mikrofon från sista världsturnén har sålts för nästan
100.000 kronor. Till en unge som bara ville ha den. Om
vädret står det hur länge majvärmen stannar och
insnöade turister i Kiruna :) Kontrarast Hugo :)
 
Då är det dags att tvätta igen, ingen kul sak som vanligt men...
jag måste ju tvätta. Eller undra om jag skall börja slänga 
använda kläder och bara ha nya, hur länge skulle
min lön räcka då???
 
Nä det blir allt tvättstugan. Jag har pratat med Camilla om något intyg från
vårdcentralen och jag har pratat med Nea om barnen och mannen och
livet :) Lägger in kläder i maskiner och sätter i gång dom.
Tar mig till Camilla stå fika och hennes lägg.
Hon håller på med inhalation med Linus.
Astman kan vara jobbig.
 
Åker upp till vårdcentralen hämtar intyg och åker hem.
Väntar på att höra något från Robin, men han är
tyst som muren. Ner till tvätten, hänga
massa kläder och lägger resten i
torktumlaren.
 
Så upp lunch, det är ju viktigt att få i sig den då.
Jag då skall jag se när skulle jag ner igen???
Jo just ja, 12.30. Så blir jag ju klar runt ett.
Bra då kan man göra lite annat.
 
Tvätta ut kylskåpet, det var ju inte så jobbigt.
Jag skall hämta en Jake leksak från Alby.
oj nu är det bråtomt, jobbet.
Robin är på Sös nu.
 
Ja ja kommer till jobbet och det är ju lungt och stabilt.
Jobbar med en ny tjej som jag inte känner.
Det kommer säkert gå bra. Vi kommer
i gång med saker och ting och sen
är klockan 20.30.
 
Skriver en rapport om en boende, går över på B,
Ylva jobbar så jag skall bara säga hej. Och där
satt jag och klockan blev 21.10 oj 
nä men jag måste gå nu.
 
Ringer Robin och får en full rapport om Ashanis vistelse på
sjukhuset, allt ser bra ut. Tack och lov för det, bra.
Då behöver jag inte vara orolig över det nu.
Jag kör hem och möts av en sovande man
som inte hart tagit middagen jag köper
till honom så korkad är han.
Tror jag skall lägga mig nu, lite 
trött i skallen är jag.
 
Tack för i dag. 
 
HAKUNA MATATA ,
 Det är ord som är bra 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0