En dag som denna

 
SUPER FARMORS BLOGG      
 
Dag 120 på året
V. 17.
170430
Mariana 
 GRATTIS  
 
Kungens födelsedag.
Grattis
 
Valborgsmässoafton
 
DAGENS CITAT
 
 VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
Solen är på G upp och skall lysa och värma på i dag.
Jag är uppe och gör dagen till vad den skall
vara, frukost, en njutning av denna goda
måltid. 
 
Då är det klart och jag skall straxt ta min bil,
Bumle Bee, och fara till jobbet för ett 
på ett morgon pass. Skall bli så
skönt och så roligt.
 
Har kollat lite nyheter och ser att Trump har varit
president i 100 dagar, lite motstånd har han och
en man blev nerbrottad för hade tydligen ett
vapen på sig. Det skall inte gå till
överdrift måste jag säga.
Men protester
finns.
 
Mycket om HV71 vinst i går, så det var en rolig hockeymatch .
Jag höll ju på Brynäs, men det räckte inte enda fram.
Grattis HV71. Dom är mästare igen :)
 
Någon villa brand har det varigt, Oliver rockar vidare i talang.
Trump har givit 18 löften och svikit 12 av dom, Plan störtat på Kuba.
Alicia Lundberg är död, en radio och tv-profil. Massa bantning så klart.
Dagens nyheter i korthet:) .
 
Nå då skall ja fara i väg nu, mot jobbet.
Vilken skillnad på trafik, inte en enda kotte
På hela vägen. Bara jag, alla rödlöken slår
om när jag kommer.  Så min resa tar bara 
tio minuter. Helt  otroligt. 
 
Väl uppe ser jag att jag jobbar med Kurt.
Då kommer min dag bli bra. Och allt är så
enkelt. Jag tar upp några boende  och allt ser
bra ut. Så tar jag lite tid till att fixa lite på datorn.
Den nya boende får en pärm och det är ju nödvändigt.
 
Min dag tar slut och jag kan packa ihop mina
saker och köra hemåt. Jag stannar vid 
Willys för lite saker som vi skall ha.
Det blev väldigt mycket och 
jobbigt att ta upp.
 
Camilla och Thomas kommer förbi. Jag skall
passa Linus en stund. Tror att Thomas skall köpa
golfbanor.  Inga klinkers utan bara smidiga att ha när man golfare. 
 
Vi skall tydligen ta en kaffe nere vid Bro sjön.
Thomas och Kim skall tydligen bada.
Hur sjuka är idé dessa två göar. 
Men vi får se hur det blir. 
 
Jag har Linus här och vi skall fixa med lunch och 
annat. Han var aptrött och jag lät han sova.
Så det är lite slappa vid tv just nu, att
få en Linus vaken och intresserad 
av något då får man bjuda på
en päron  split.
 
Det fungerar bra, nu väntar vi på att föräldrar skall
komma hem. Och här kommer dom på med kaffe hurran
och så fikar vi. Thomas berättar att han skall bada...Men va??
Varför det är inte ens varmt i vattnet. Jo men det är tradition mellan
mig och Kim säger han. OK men var är Kim då?? Han bangar :)
Thomas
Eftersom deras bil står hemma och dom har kört min så kör jag ner dom till
Bro sjön, vi går ut på bryggan och Thomas klär av sig och 1, 2, 3
han hoppar i, men herre gud det är ju svinigt kalt. Jag håller
upp handduken till han och han fryser satan.
 
Kör hem dom och han går in och duschar varmt.
Hoppas han inte blir förkyld nu....
Tokiga barn har jag tydligen
gott runt omkring mig.
 
Nå ja Linus pussar och kramas hej då, vi hörs mormor, säger han.
Ja det gör vi och vet du det kommer att bli skit kul, vi ses
så snart igen, älskar dig. Mormor jag älskar dig också
 lilla hjärtat. Jag blir knä svag. Lika när Jolin kommer
med fina ord som farmor fixar allt, Haylie säger
ofta att hon älskar mig eller att jag är
hennes bästa vän.Jag dör
av kärlek.
 
Så drar jag hem då, jag och gubben skall gata över lite mat :)
Jag skall nog välja sallad, annars blir det kyckling igen.
Vi hamnar på Sibylla mitt emot brandstationen
i Tumba. Ari väljer hemburgare och pommes,
jag tar....kyckling vad annars.
Vi har en fin middag :)
 
Hem och slappa lite jag skall ju jobba i morgon bitti.
Så det är ingen bio i kväll men det räcker med midag kanske :)
Jag tittar lite på miljonärer som går cover, i dag är det  kocken
Leif Mannerström som går runt till tre organisationer.
Väldigt bra måste jag säga. Folk som hjälper
fattiga och sjuka helt otroligt bra.
 
Ja sen är det bara att ladda min dosett med mediciner för
nästa vecka. Det är ju bra att ha det uppdelat. Jag glömmer dom inte då :)
Lite lalzheimers ight har man, kan vara yrkesskada Ha ha ha
Men jag drar mig tillbaka nu. 
 
Tack för i dag. 
 
HAKUNA MATATA ,
 Det är ord som är bra 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0