En kväll till att arbeta.

 
      SUPER FARMORS BLOGG        
V. 18.
170504
Monika & Mona
 GRATTIS 
  
DAGENS CITAT
 
 VÄLKOMMEN TiLL MIN DAG
 
Sova....vad är det?
Nä vi kan gå upp och kolla in läget hemma.
Ja gubben har åkt och jag är ensam nu.
Det kan vara lite tråkigt men så
är det. Livet går vidare.
 
En frukost kan ju vara på sin plats kan jag tycka.
Jag känner att jag är i behov av den just nu.
Njuter av den och även en mugg kaffe.
En smörgås.
Nyheter....
Ja få se här vad har hänt? Först 
En cyklist på körd av en lastbil i Spånga, Brittiska hovet hade ett
blixt möte med hela personalen klockan 03.00 i natt. Varför...
kommer att meddelas klockan 09.00 i dag :). I går
blev det panik i trafiken , en misstänkt rattfyll
körning orsakade en krock med dödlig
utgång i Märsta.
 
Står så klart om valet i Paris. En vägkamera har filmat ett
störtande plan vid en  motorväg i Washington USA. 
Och massa annat krafs. Inget oväsentligt men
jag läser bara lite lät för överskådning.
Dokumentären om mordet
på Kevin.
 
Lite olustig historia där många fel har uppstått kan jag
nästan garantera. Det var kusligt sak, jag mins
den lite svagt. Var också säker på att
det var något fel då också.
 
Ja då skall jag ta mg till Camilla.
Kommer att bli kul. Kaffe
och skit snack.
 
Jag åker för att plocka upp Joline som skall vara med
mig och som jag skall ta till BVC i Salem senare.
Jag möter upp Jimmie och Nea vis macken vid 
Botkyrkakyrka. Det är bara att helas på
barnen i bilen ta den ena och
pussa på Haylie.
Joline vill sitta i fram och sen åker vi och fixar lunch.
Här blir det som jag tänkte mig, hon får lite
pomes och smaka kyckling av mig.
Hon har ju ätit en korv redan.
Över till Camilla.
 
Linus farmor kom på besök, det var skoj att
träffa henne. Vi luncha sen fika och
det var ju bra.
 
Nu är det nog time för mig och Jolin att lämna skutan.
Vi skall till BVC i Salem, har tid klockan 14.00.
Linus skall få besök av läkaren i dag.
Det är ju redigt spännande.
 
Men då åker vi till Salem, Jolin är lite nervös och är
nog lite rädd för vad som kommer att hända.
Hon mins akutbesöket för två veckor sen.
Hon fick ju ett stick i fingret.
Det var läskigt.
 
Vi kommer in och vi kollar lite först hur hon mår och hur
allt är runt omkring henne. Nytt hus, hon skall börja på nytt
dagis. Hon har haft uvi och nu skall vi se hur lång hon är.  Oj oj
112,2 cm, vikt (fast hon är en dam :) ) 18 exakt.
 
Synen ligger på på ett negativt gräns värde.
Den skall göras om lite senare, ev. efter sommar.
Sen sitter vi i väntrummet och väntar på en mamma, en
pappa och en Hayli.
Dom har varit på HS med och kollat om vad de
skall göra angående hennes lunga. Det blev en röntgen också.
Men dom kom till BVC när dom skulle.
 
Haylie gick in och jag har Jolin, hon blir lite sur eftersom hon
vill vara med och lyssna på hur det går för Haylie.
Efter en stund kommer dom ut och vi kan
avlägsna oss alla fyra.
 
Jag pussar på barnen och sen tar jag Bee till jobbet.
Hej och hå det är massa tid jag kan läsa lite på
delegeringsföreskriften som jag måste göra ett
nytt delegerings test.
 
 
Träffar Pia Å och vi snackar lite och oj nu börjar jag.
In på A-sidan och sen är det bara att kolla hur
läget är och så in i jobbet.
 
Vi har lite pyssel som alla kvällar och jag känner att vi kommer
att ha god tid på oss, allt ligger i fas. Det är så bra och idag jobbar
jag med Kurt då går det ju som ett vatten fall. De som skall komma i säng
kommer i säng. Vi tar en i taget och vi blir klara innan jag slutar det är ju skönt.
 
Nu slutar jag, jag skall plocka Ari nere vid Ekerö färjan.
Och där står han ju min lille gubbe. Jag kör han ner
till Garaget och sen åker jag hem. Han kommer
med traktor bara  strax efter mig.
 
Väl uppe tar jag och fixar kaffe och tar min medicin.
Jag planerar lite för min resa till Flen och
Ärla. Packar lite och jag kommer att
vara skit nervös att komma dit.
 
Men det funkar säkert bra.
Kvällen och läggdags är nu ett faktum.
 
Tack för i dag. 
 
HAKUNA MATATA ,
 Det är ord som är bra 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0