en underbar dag

 
       SUPER FARMORS BLOGG         
V. 19.
170513
 Linnea & Linn
 GRATTIS  
 
DAGENS CITAT 
 
 VÄLKOMMEN TiLL MIN DAG
 
Ny morgon efter en bra sömn :)
Har ett morgon pass att göra i dag
så det är bara att gå upp och fixa morgonen.
En smula kallt är det och jag fryser om händerna.
 
Men frukost står på tur så fram
med fil, flingor, smör, ost, bröd, kaffe,
ingefära juice, det är nog allt. Fixar smörgåsen 
och sätter på kannan, kaffe på G. Fixar fil och flingor.
 
Så då är det bara att njuta en stund.
Nyheter i korthet, men nä inte så skoj.
Massa saker om Trump och saker han
gör eller kommer att göra, börjar bli skittråkigt
att läsa. Går vidare.
Ett flygplan tvingades nöd landa på grund av en sprucken vindruta.
Allt gick ju bra :). Just nu 05.46 är det en brand i flerfamiljshus i Nacka.
Jesper Blomqvist vann Let´s dance. Jag höll ju på Anja då hon kom tvåa :)
Cyberattack - 99 länder drabbade. Kan ju inte vara OK. Leif GW har en teori
angående mordet på Kevin.
 
Aftonbladet har hittat ett ställe där ölen är billig :)
Man kan också läsa om melodifestivalen i dag, näver
och säkerhet. En ny skottlossning i Malmö, helt galet. En
brand på en soptipp i Kungälv utanför Göteborg.
 
Så där lämnar jag nyheterna.
Jag kan prata lite om vädret nu,
blå himmel och sol det är 1,4 grader
nu på morgonen klockan 05.56. Jag hoppa
på att det blir bra mycket varmare, det vill jag ha.
 
Dagen är varm redan nu när jag är på jobbet
är det bara mycket varmare så skönt, kan man ha
klänning och kofta snart. men minutmaning i dag är
två duschar och lite jobb här. Hoppas det går bra :)
 
Har jobbat med Kurt denna morgon så... det har gått bra.
Jag hoppas han är nöjd med min insats.  Jag tycker vi har gjort ett
bra jobb i dag. Vi kan vara redigt nöjda, jag är det i alla fall.
 
Tar bilen och åker till macken jag måste få en lunch i magen.
Korv, ha ha ha jag gör en Jolin köper korv :) 
Sen drar jag hemåt och skall kolla med Camilla
om hon eller Thomas kan hjälpa mig.
 
Thomas kan följa med och ta en bil det går bra.
Jag har lovat Susanne P att flytta hennes bil.
Nu är den manuell så, det blir Thomas som
kör den. Vi plockar Susanne vid
Rosendalsgården.
 
Känns så konstigt och så overkligt att vara där.
Tur att ingen sköterska eller chef är där.
Tro mig...jag har jobbiga minnen
där ifrån. Mina kära kollegor
väder mig ryggen
 
När chefen inte vill ta hand om min rehabilitering efter mammas bortgång.
Jag har knutit i hopp denna påse massa gånger nu är den till och
med kastad i elden, men det kändes konstigt att vara där.
Susanne sluta ett så jag prata bara med Helena
Fotterapeuten om en ny tid och jag behöver
en över syn på fossingarna.
 
Nä nu åker vi här ifrån, inte så roligt direkt kan jag lova.
Hej och hå full fart mot Huddinge. Susanne har sin bil 
parkerad på gatan. men nu skall den komma på en
betald parkeringsplats i Norsborg.
 
Vägen dit gick smidigt och jag känner att det var ju lätt som en plätt.
Lämna av både bil och Susanne, vi hörs senare. Sen kör jag
 och Thomas hem när vi kommer vid Alby är det kön
 Hugo,antingen är det en krock eller så är det bara
 kaos eftersom det är baklucke
loppis i dag.
 
Polisen kommer med blåljus, jag bestämmer mig för att ta mig
till Salem och vidare hem. Låter lite bättre gick lättare också.
Lämnar av Thomas och sen hem, Juhani vill att vi
skall ära ute mat.
 
Vi får allt se, det är inte så bra kan jag tycka.
Men det går nog bra det också. 
Och att bli bjuden är ju kul.
 
Men en hållhake finns det alltid och även i dag också.
Min älskade son tycker att jag kan köpa godis till en filmkväll.
Lite chips,dipp,godis och läsk. Ashani gillar jordgubbar med nutella :)
Ja ha ja då skall jag då stå för detta så där 300 kronor, vad kosta maten??
85 kronor :)
Vinnande i denna duell....Juhani :)
Men det har varit trevligt hela kvällen med film och allt.
Ari kom just när sista rutorna gick. Lite chips finns kvar och han vräker i sig.
Jag skall passa på att tala om att nästa veckas blogg komma ske från min telefon.
Jag är inte hemma så jag har inte tillgång att fixa med bilder och så tror jag.
 
 
Man vet aldrig jag kanske fixar det.
Jag skall titta lite . Men det är ju lika bra att tala om att
nästa vecka kommer att bli annorlunda. Så min dag drar sig mot säng läge,
Kolla melodifestivalen kanske. Ha en trevlig lördag kväll.
 
Tack för i dag och på återseende.
 
HAKUNA MATATA ,
 Det är ord som är bra 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0