Första maj

 
SUPER FARMORS BLOGG      
V. 18.
170501
Valborg 
 GRATTIS
 
Första maj 
 
DAGENS CITAT
 
 VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
Ja jag vakna utan klockan och det var ju bra.
Troligtvis kan jag ha stängt av den i sömnen under
natten. För den vara avstängd, konstigt, men upp kom jag
bara 10 minuter senare.
 
Frukost.
Ja då skall jag njuta av min frukost och
ha koll på median samtidigt här går jag och tuggar
tuggummi samtidigt vilken grej.
 
Det har hänt mycket i går kväll. En stökig kväll/ natt säger polisen.
Våld, olyckor och bränder är summa summaum för Valborg.
Kan kännas lite fel, är det inte så att vi skall fira i
n våren här??
En krock på E4 utanför Fruängen var i natt,
Brand i moské , helt sjukt. Oväder i USA minst
tre har omkommit, begravningen av ett av offren från
terrorattacken i Stockholm. Blom protesterar mot maten på
BB. Bantningar, tragiskt olycka vid ett bungy hopp och mycket annat.
 
Jag skall ta min kära bil och rulla mot jobbet har ett
morgon pass att avklara. Det är tid att åka nu.
Kommer till jobbet i bra tid jag börjar 7.30
och har alltså 10 min till godo :)
Så let´s start.
 
Jag jobbar med en tjej från Island, Inger, skit trevlig tjej och det är som 
vi har alltid jobbat i hopp, tycker jag. Lugn och behaglig tjej.
Detta kommer att gå bara bra. Vi har morgon stök
ända fram till lunch när jag slutar.
Jag blir också in kallad till
B sidan då det är
kaos där.
 
Ja ja jag slutar nu och skall se till att komma hem eftersom jag är rätt trött.
Vill inte vara ute och svänga det är lite sådär tråkigt just nu. Så 
väl hemma tar jag något ätbart och sen kaffe, har
lite huvudvärk. Inte så bra kan jag lova.
Tror jag tar en siesta.
 
Och nog somnade jag allt, vakna upp vid tre tiden då var gubben hemma.
Jag har sovit djupt och hårt, hör inget märker inget. Det är skönt att 
sova mitt på dagen ibland, i dag var det en sådan dag.
Så jag tar lite kaffe när jag vaknar och sen 
fortsätter jag kolla tv.
 
 
Grease kommer och det var ett tag sen man titta på den.
Fixar lite middag, kyckling med sweet and souer
sås. Ari steker på kycklingen och jag
fixar med såsen,
Thomas & Camilla
Kakan
Linus med glass
 
Det blev mat och sen stack Ari till garaget.
Jag åker ner till Camilla för att ta en kvälls kaffe.
Hon och Linus har bakat och jag får kakan med hem.
Det blir populärt av Ari och Juhani, när jag kommer upp
kan jag tänka mig.
 
Kommer upp till parkeringen, alltså hur i helvete parkerar folk??
Jag har en blå bil inne i min ruta och en vit som måste stå alldeles in till linjen.
Kolla korten... Sjukt.
Bee med den vita bilen
Här ser man att den blå står på Bees ruta.
 
Ja Hur många tror att jag har vit färg på min bil 
i morgon bitti? Jag tror det :) Här kommer bli lite bråk om
hur jag har parkerat, Men å andra sidan har den vita bilen väldigt
mycket plats på högra sidan. Jag borde nog ha tagit kort där också.
 
Nu är det kväll och jag tackar för i dag och hoppas
vi ses i morgon eller en annan dag. Jag kommer dock
följa upp detta med parkeringen.
 
Tack för i dag. 
 
HAKUNA MATATA ,
 Det är ord som är bra 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0