Hemma och ett kvällspass

 
     SUPER FARMORS BLOGG         
 
V. 21.
Dag 222 på året
170523
Desideria & Desirée 
 GRATTIS   
 
DAGENS CITAT 
 
 VÄLKOMMEN TiLL MIN DAG
 
En orolig natt har jag haft då jag har kastat av
mig täcket och sen snott gubbens. Håret 
står i alla hörn på huvudet :)
Och jag är INTE
utvilad.
 
Det  är då bara att gå upp in i en dusch och vakna.
Min frukost och lite läsning på nyheter.
Lite tankar om olika saker och
vad som komma skall.
 
Nyheterna i dag i korta drag :)
En man i Svenljunga träffa på en varg på en
grusväg nära sitt hem helt unikt. Han måste bara känna
sig varm inombords.  På en konsert i Manchester, England var
troligen en självbombare i farten. Många omkom och massor är skadade.
Just nu tåg strul i Stockholm, både pendeltåg och snälltågen
som skall förbi Stockholm C och Stockholm södra.
Ett signalfel. En båt olycka efter en fisketur.
En lista över 10 av världens
rikaste kvinnor.
 
Sverige måste gå över till Eero senast 2025.
Mycket om folk som är skjutna, våldtagna, skållade med kokande vatten,
blivit huggen i huvudet med en yxa, nermejade av bila, olyckor på vägar. Alltså
vår värld är en enda stor kaotisk bubbla. Människor har ingen respekt för andra människor
eller så är världen helt galen.
Men jag skall återgå till min dag och bara leva här och nu,
det blev för mycket med dessa nyheter. Har regnat i natt det
är blött på marken, det är nästan 13 grader så värmen kommer i
dag också. Nu skall jag iväg och handla på Willys, till centrum och ta
ut en med lista som skall lämnas i morgon till läkaren på Sös vid inskrivningen.
 
Måste fixa glasögonen också dom trycker sönder min näsa.
Det fungerar inte. Rött djupt märke efter näs bygeln och det
gör satan ont vill jag lova. Jag startar i alla fall med
Willys, här skall handlas, det är ju så att när
jag inte är hemma handlas inget, absolut
inget. Helt otroligt.
 
Det gick på runda 1500 som hittat :)
Mat, bröd, mjölk, fil, smör, grädde, kryddor,
pasta, ris, mos, tvättmedel, sköljmedel, toa och
hushållspapper. Det är då bara att packa i bilen köra till
centrum och ta glasögonen först. Spänner lite på bågarna i bak.
Hoppas detta hjälper jag vill inte ha ont nu längre.
Så det är ju bara att testa så får jag se.
Tar mig till apoteket, fotsalva,
Alvedon och Glucosine
tabletter.
 
Tvätta Bee, han är gulprickig efter all pollen i Ärla.
Trodde det skulle blåsa av när jag körde hem.
Men nej det var kvar. Då så nu hem.
Juhani bär upp och jag kan
plocka in och ta lunch.
Vad skall jag fixa här näst?? Ja just ja golvet en vecka
utan en enda torkning, snyggt jobbat grisar :)
Det tar inte så lång tid men ändå detta
kunde gubben ha skött.
 
Men han sa att han inte skitat ner...men jag har inte varit
hemma och Juhani har varit i Jordbro...Hur kommer
det sig då att köksgolvet är skitigt????
Ja det kommer jag aldrig få reda på.
För min man gör absolut inga
fläckar någonstans :)
Ja ja en kaffe till PH och lite lugn och ro tack, 
jag skall snart ner till Wilma för att ta en promenad.
Hon är ensam just nu så jag tar henne på promenad, det 
blir bra för henne.
 
Det var skönt tyckte Wilma, så då är det tack och hej leverpastej.
Nu skall jag till jobbet. Se här ja jag jobbar mes Kurt en
bra kollega. Han vill ha det lugnt och bestämt,
jag tycker det är bra.
 
Inga konstigheter i dag jag har lagom hastighet på det mesta.
Det är så det skall va, man vet vad den andra gör.
En bra kväll och ett bra kolleger time.
Nu är det tack och hej
jag skall hem.
 
Då kör jag på utav bara fan.... Vill komma i säng och
sova men det är bara skit och piss. Värsta kvällen
ever, ont i nacken, gäller att hålla huvudet stilla,
ont i tummen som aldrig bruka värka  så här.
Den brukar klicka och kännas obehaglig.
Nu värker den.
Nu går jag i säng.
 
Tack för i dag kram till världen.
  på återseende.
 
HAKUNA MATATA ,
 Det är ord som är bra 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0