Inleder en jobb helg

 
     SUPER FARMORS BLOGG         
 
V. 19.
170512
Charlotta & Lotta
 GRATTIS  
 
DAGENS CITAT 
 
 VÄLKOMMEN TiLL MIN DAG
Efter en omständlig morgon  och natt med en kille som har
mardrömmar och är ledsen har vi nu gott upp. Han är
inte trött så klart med hans mormor är as trött
Kroppen orkar inte på samma sätt som förr :)
 
Han skall peta i sig lite frukost och sen skall han
titta på tv, men han äter inte så det blir nog
köksbordet för unge herr Karlsson.
 
Min frukost blir intagen i lugn takt och med en viss
njutning då jag måste ta det lugnt när jag äter.
Jag har några timmar på mig att vila
och fixa mig det känns bra.
 
Nu till nyheter.
Ja i natt har det kommit fram att terroristen från
Stockholms attentatet .är efterlyst jehadist.
Det är växelfel på tågen söder om
Stockholm, en växel som har
gott sönder så den
skall lagas.
Bråk mellan före detta FBI chefen Comey och Trump.
Utreder Trumps Ryssland-kopplingar och 
falska anklagelser om avlyssning.
En kvinna har fått fängelse
efter att ha köra på en
cyklist med sin
bil.
 
Lärarvikarien som blev skjuten i Lövgärdet i
Göteborg. I fallet har dom nu hittat ett
vapen.Många som blir lurade av
pensioner skojare. Dom 
är nog svåra att 
avslöja.
 
Man får nog vara på sin vakt om var man spar sin 
pension någonstans. Ny skottlossning i Malmö.
Här går det vilt till. Man kan läsa om snuset.
Om det är farligt eller inte det är väl
bra att försöka få snusare/rökare
att lägga ner.
 
En jobbig sak, jag vet jag har rökt i över 30 år innan jag sluta.
Nu har jag varit rökfri i nio år, tufft om man inte vill.
Att lyckas sluta måste man vilja från botten
av en hjärta.
Men jag har en solig morgon med hela 5,8 plus i dag klockan åtta :)
Det är inte illa alls, jag vet att det skall  bli varmare till helgen :)
Så det är ju kul att värmen kommer tillbaka.
 
Det är en fin dag och jag är super nöjd med min
förmiddag, jag och Linus är just nu i centrum, jag skall
handla middag till familjen och magmedicin till mig, det är lite
väl hårt nr 2 om det nu är viktigt att veta ha ha ha.
 
Vi kommer hem och jag fixar plättar till han, Linus alltså.
Han är jätte bra och det glädjer mig. Han tar två portioner :)
Så lunchen och frukosten gick i han med dunder och brak.
 
Camilla och Thomas kommer upp där runt 12 vi tar en
fika och jag är väl nöjd med det. Lite snack om vad som
skall göras och vad som inte skall göras :)
Dom åker hem nästan vid ett, jag beslutar
mig för att ta en napp.
 
Vaknar som tur är lite innan 14.30 jag börjar jobba 15.00 så nu är
det bråttomt. Men jag kommer i tid och det är ju huvudsakligen.
Hinner med massor när det gäller jobbet, kan känna att det
blev el lång dag men med massor som är klart.
 
Kurt som jag jobbar med visar lite saker med en viss boende.
Det är bra för här är det massa saker att tänka på.
Och hur mycket gör han själv.
 
Ja dagen tar slut och jag slutar 20.30
Tar Bee hem och skall nu hjälpa Juhani med att vika tvätt.
Det är ju lättare att ha det vikt hemma.
 
Tack för i dag kram till världen.
  på återseende.
 
HAKUNA MATATA ,
 Det är ord som är bra 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0