Inskrivning inför operation på Sös

 
   SUPER FARMORS BLOGG          
 
V. 21.
170524
Ivan & Vanja
 GRATTIS   
 
Nationalparkens dag 
 
DAGENS CITAT 
 
 VÄLKOMMEN TiLL MIN DAG
 
I natt har jag varit på ett slott och funderat på hur jag
skall ta hand om det :) . Störtskönt faktiskt, massa olika
rum till alla barnbarn och mina barn. Så långt ifrån varann så
det är inte sant :)
 
Sen kom verkligheten upp och hoppa nu skall jag till jobbet :) .
Morgonrutiner som vanligt, (börjar bli tradigt ) för att sen 
sitta och njuta av frukost. Mitt viktigaste mål  :) .
 
Nyheter i dag kort kort.
Så klart är det om bomben i Manchester efter en konsert, 
England har lagt ut en bild på en ev. terrorist, Bilder på
saknade och en tjej som är offer. Givet vis står
det och Roger Moore också.
Så klart står det om Trump också, men jag ids inte läsa..
Det är massa tråkiga saker ute i världen och jag 
känner att detta är inte OK, så jag läser
inget mer.
 
Det är nu bara att packa i hopp sig och gå iväg
till Bee för att ta sig till jobbet. Det är rätt skönt när
vägen är tom, då kommer jag fram lätt som en plätt.
Så kom till jobbet 08.15.
Hinner lugnt kolla läget och fundera varför alla nycklar
är borta. När jag kom dit fans det massa nycklar, nu  har jag 
en nyckel som inte går till medicinskåp, dörrar eller balkongen. Så
jag får be kollegan om nyckel. Vilket skämt.
 
Jobbar med två bra kollegor, Kurt och Inga. Så nu är det bara att sätta fart.
Det är så lätt att jobba n´med dessa två människor, helt unika. Så det blev 
lite tvätt här och där och annars var allt så där bara bra :) . Vilken
härlig dag, den kan gärna komma igen :)
Nu skall jag till Sös och träffa läkaren Johanna...
Hon skall minsann lägga en ny pinne i min arm. Helt otroligt.
Hon prata om ben som eventuellt skall tas från höften. Jag ta på
bara lite mindre ben på höften kan inte skad :)
 
EKG är taget, blodtryck, och så snack med narkosen,
jag hade lite otur med förra vändan där det var jobbigt att
lägga de där lokalbedövningen.  Så nu blir jag sövd.
Kan vara skönt eller inte :)
 
Allt blev klart och jag skall åka hem, massa bilar
på Ringvägen så jag åker gamla vägen 
upp till Gullmarsplan, bestämmer
mig ta vägen mot Nynäs.
Sen mot Huddinge.
 
Så lura vi E4 och alla köer i södralänken.
Kom hem på 40 minuter så jag är nöjd.
Väl hemma kan jag nu smälta allt som
Johanna berätta och vad narkosen berätta.
 
Lagar lite mat till oss och skall bli kassler med bea och potatis,
Det är lite vardags mat men duger i dag tror jag. Hoppas 
gubben tycker det också.
 
Tror jag skall göra kväll tidigt i dag, känner mig en smula mörbultat,
trött i skallen och allmänt off. Men det är ju en ny dag i morgon 
som jag skall ta hand om, det är bra om man är pigg då.
 
Tack för i dag kram till världen.
  på återseende.
 
HAKUNA MATATA ,
 Det är ord som är bra 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0