Ja en lördag att ge en chans

 
          SUPER FARMORS BLOGG            
V. 21.
170527
Beda & Blenda
 GRATTIS
 
Ramadan
 
DAGENS CITAT  
 
 VÄLKOMMEN TiLL MIN DAG
 
När klockan ringer och du känner
> Nej inte en, jag har ju poesis somnat<
Hur pigg är man då? Jag har blivit väckt av min
kära gubbe som har suttit halva natten och spelat med
en kompis, jävla dataspel, han snackar så högt att jag  har blivit väckt.
 
Så denna morgon är INTE så rolig att heta PH och
har ett morgonpass framför mig. Jag är redigt sur och jag
känner att han kommer att få sota för detta. Jag är så himla trött
vanligt vis  (med jävla smärta hela tiden ) då är det inte skoj alls att bli
störd i sömnen överhuvudtaget  !!!!!
Arg? jag och less :)
 
Med elegant skutt tar jag min morgon på högsta allvar :)
Duschen först så klart, nu till min efterlängtade
frukost. Jag ligger en hel natt och bara
längtar efter att få inta min frukost.
 
Jag har redan 12 grader i skuggan utanför
mitt fönster klockan 05.45, inte
illa alls. Det skall ju vara
bra väder nu :) .
 
Sommaren kommer och det
känns riktigt bra vill jag lova, nu skall jag önska
att sommaren håller sig bra hela tiden med sol och värme.
Kanske det bör regna på nätterna :) Det vore idealiskt :)
 
Nyheter.
Jag det har hänt lite skall dra lite i korthet.
En så kallad "dödspatrull" skall tydligen
ligga bakom 10 mord i Sverige.Det skall
vara fyra killar runt 18 år. Det är ju sjukt.
En stor snackis är att Kuchner har föreslagit
en hemlig länk till Putin. Trump svärson
diskuterar hemlig kommunikationslänk
med Rysslands ambassadör.
 
Chris Cornell till sista vilan, skall vara en dyr plats.
Ariana Grande återvänder till Manchester för en ny konsert
och för att hedra offren från terrorattacken.
 
Jag slutar här med nyhetsflödet,
nu måste jag fixa mig så jag kommer iväg
till jobbet. Som vanligt när man åker så pass tidigt
en helgmorgon finns det inga bilar alls ute. Jag hade en
bakom mig till Tullinge, en som jag mötte vid Flemingsberg.
 
Så kommer jag upp på avdelningen och hittar min Kollega
Kurt i full fart. Men nästan alla boende sover så vi tar
det lugnt och stilla. Det är helg. Alla kommer att
få frukost i tid ändå. Så jag tar en kaffe
och Kurt är inne hos en boende.
Så då kan jag också börja kollar lite försiktigt vem som är vaken.
Bingo här har jag en farbror, då hjälper jag till här då, och 
i dag går det så bra, vi har en trevlig stund
tillsammans. Serverar frukost och
tittar till en annan.
 
Ja så går hela förmiddagen,
man kollar om någon är vaken och då
hjälper man till. Alla har fått frukost fört 9.30 och 
alla är uppe 10.30 vilken fin dag. Alla har vaknat i sin
takt och kommit upp i sin takt. Alla mår så bra som de kan.
Nu har min tid tagit slut och jag skall till källaren för att byta om.
Tackar för i dag och alltid lika trevligt att jobba med Kurt.
Så hem åt, här skall man försöka peta i sig lite.
Gubben är inte hemma och han är säkert
nere i garaget och fixa vatten-
skotrar.
 
Han skall väl spela på hästar också så det är nog
det han håller på med i dag. Jag är i alla fall hemma och
skall kolla in dagen. Jag behöver nog en timme  för mig mig
själv och vila lite, lägger mig på sängen och...somnar. Bara så där
rakt upp och ner.
 
Får lite fika besök av Rickard, Jessica och Jakson.
Trevligt för då kan han ju får sitt påskägg som han skulle
fått i påskas.Rickard skulle kommit och hämtat det men nej
då han kom inte. Jessica åker i väg till sitt jobb och Rickard ärter
med oss, Jack är lika dålig att äta som alla andra 2 -4 ålder, Joline 
också för den del.
 
Helt plötsligt var det bråttomt i väg och han lämna oss bara så där, har
viktigare saker för sig, ja ja sådana är dom våra barn. Jag blir
inte förvånad. Det är gubben som blev lite ledsen.
Jag förstår han.
Ja jag tar ett bad och gubben åker
och kollar läget på vattenskotern, har den laddat
eller måst man köpa nytt batteri? Det är stora frågan
spännande att få höra sen. Då skall jag titta lite på TV och
invänta min man. Han skall titta på vilka hästar han skall spela
på i morgon.
 
Jag tar mig nog till sängen för nu kan man ju kanske sova lite skall
upp och jobba i morgon bitti. Då är det bara att köra på
som jag brukar. Men dagen är så fin att jag tror
att det blir svårt att sova.
 
Tack för i dag kram till världen.
  på återseende.
 
HAKUNA MATATA ,
 Det är ord som är bra 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0