Kan bli sol i dag

 
       SUPER FARMORS BLOGG         
V. 20.
170517
 Ronald &. Ronny
 GRATTIS  
 
 
DAGENS CITAT 
 Det finns en av mig och det är jag
Det fins en av dig och det är du
Det finns två av oss och det är vi
 
 VÄLKOMMEN TiLL MIN DAG
 
Varför ska det vara så svårt att sova?
Först vaknade BBC jag 02.30, 
sen 03.50. då blev jag lätt
grinig. Sonens klocka
ringer 04.30.
 
Försöker somna om går inte det är bara att Stiga
upp. Förbereda frukost till stora flickorna.
Väcker en av dom  klockan sex, den
andra har klocka. Skall köpa
en till henne.
 
Frukost njuter och ser solen, det kan bli fint väder
I dag om vi har tur. Jag hoppas då jag skall 
måla​ hönshuset. Så iväg med flickor 
som skall med bussen.
 
Tar mig Ann de små, men hinner prata med Camilla och Linus. Även Jimmie ringer och kollar läget.
Nu skall jag in till Ärla och dagis.
 
Efter jag nu har lämnat futti fjunen skall jag;
Soppa alltan
Ta bort spill material
Vika tvätt
Hänga ny tvätt
Äta min lunch.
Och nu kommer solen fram, tänk vad fint det blir.
Hoppas fjunen har det bra i dag. Hinner
med lite kaffe innan dom skall hämtas.
Dagen rammlar fram.
 
Helt plötsligt hade jag sex flickor här.
Johanna och Amanda har varsin
Kompis här i dag. Ja hur går
det då?
 
Det är bara att köra vidare på dagen. Jag skall
köra hem gästerna. Den ena skall med en
buss till Eskilstuna 16.30. Den andre
skall  Vara hemma vid 18 tiden.
 
Ja man får agera taxi när man bor på landet.
Middag i dag, köttbullar med makaroner.
Det är bra kost, grönt blir det 
Också minsann
 
Ja maten gick ju bra, alla åt och mår så 
braman kan efter en middag.
Vi har en flicka kvar och
hon skall hem vid sex.
 
Efter en tumult stund med trötta barn, hungriga höns
griniga barn, ja en helt vanlig kväll i en
familj med många barn, då kommer
fjunen till ro och somnar.
 
Men fan jag har missat medicinen på en av dom.
Hur fan tänkte jag nu?  Alltså detta är inte ok. 
Jag vet att hon skall ha medicin...fan nu 
kommer inte jag kunna sova.
Fan fan fan.....
 
Ja efter en varm dusch och lite koll på vad 
sonen gör så ligger jag mig och glor
på tv. CSI.
 
Tack för i dag och på återseende.
 
HAKUNA MATATA ,
 Det är ord som är bra 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0