Närmar sig dagen D

 
            SUPER FARMORS BLOGG            
 
V. 21.
170528
 Ingeborg & Borghild
 GRATTIS
 
Mors dag
 
 
DAGENS CITAT  
 
 VÄLKOMMEN TiLL MIN DAG
 
 
Klockan ringer och jag skall upp.
Det går ju bra i dag, inga större segheten med kroppen.
Jag skall då göra dagens rutin, fixa och trixa så kläder kommer
på plats och så dagens njutning,
FRUKOST.
 
Det blir nyheter i korta drag.
Terroristen från Manchester fångad på bild innan attentatet.
Hårda krav på Trump, måste sparka svärson. Nu börjar det brännas för
presidenten.  Zlatans mål rekord står kvar, han har rekordet i PSG antar jag :)
Hellström gigar i Berlin, kul. Tragisk häst olycka i Norge, kusk avsparkad och
hästen skenar rakt in i en bom med bröstkorgen som ger vika. Åtalad sex-
förbrytare kom inte till rättegång. Brottet kan avskrivas. Hur nu det
kan komma sig. Legendarisk musiker från USA har slängt
in handduken. Gregg Allman.
 
Grattis Ewald Har fått sin Victoria, giftermålet var i går.
Man stacks med sax vid "skoj bråk" vid en sjö
i Falun, olyckshändelse men polisen
rubricerar detta som mord?
 
Ja lite skit från Aftonbladet i dag, nu skall jag
ta en kaffe och sen skall jag ju till jobbet.
Kommer till jobbet och här är det
lugnt och tyst alla sover.
 
Kurt är inne gos en och jag tar frukost till en annan.
Så är söndagen igång och vi jobbar på utan stress och
utan massa måsten eller spring hit och dit. Vi tar alla i turårdning
Det ser strålande ut och jag hinner med tre koppar kaffe under mitt pass.
 
Nu är det tack och hej söndagen är klar, tar min rena tvätt och säger hej då till
Kurt och så går jag. Möter Inga vig hissen, hon jobbar med mig i morgon,
min sista dag innan operationen. Så spännande. Jag kör
till Kassmyra, Camilla ville ta en fika med mig.
 
Jag får en blomma och en chokladask.
Så fint så trevligt. Jag blir glad när dom grattar mig.
Juhani skickar ett mess med hjärta :) Nå Jimmie kommer
det ett mess kanske??? Och Ellie hur tänker du göra???
 
Jag har tvätt nu så jag tar mig ner och startar då. 
Det blir inte så mycket men det blev fem maskiner som 
alltid, det blir ofta så. Nu i mellan tiderna nere i tvättstugan kan
jag berätta om dagen D.
 
 
Det är min operations dag, lite obehagligt är det eftersom jag 
skall bli sövd, en sövning är en sövning. Och min mor
dog på operationsbordet. Kan kännas lite
obehagligt då jag tänker på det.
Kan vara dumt ja jag
håller med.
 
Men nu är det så.
Jag kan inte släppa det bara
utan tyvärr hänger det kvar som en skugga.
I alla fall är tisdagen 30 maj min D dag, klockan 06.30 skall
jag vara på avdelningen. Skitspännande, det är min dag D. Den är riktigt nära
nu.
 
Då är det middag, sketti och köttfärssås.
Ari är kock och det blev väl ok så det gick ju att äta :) .
Han brukar gnälla på min matlagning så jag brukar klaga på hans :)
Barnsligt kanske men vem bryr sig ha ha ha .
 
Juhani fixar disken och jag har ett ärende ner till Camilla och Thomas.
Jag skall lämna ett fiske spö och en fiske låda som Thomas skall
ta med när han träffar Jimmie i morgon. Så ner till dom,
snackar lite och så säga god natt till Linus.
Han blev väldigt glad att se
mig igen.
 
Kul att barnen gillar mig.
Kan vara att jag skämmer bort dom
mer än att vara hård som föräldrarna. Det är
deras jobb jag är bara mormor / farmor och då behöver
man inte bry sig om att fostra dom. Det räcker gott och väl att se till
att de inte gör sig illa eller  gör dumma saker.
 
Hemma igen och nu skall jag bara se till att göra kväll denna mors dag.
Som jag ser det är det bara Camilla och Juhani som grattat mig,
inte ens Rickard. Tråkigt tycker jag faktiskt. Lite mer
kan väl mina barn vara mån om en :)
 
Ja ja nu stänger jag denna dag.
 
Tack för i dag kram till världen.
  på återseende.
 
HAKUNA MATATA ,
 Det är ord som är bra 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0