Ny dag, ny vecka, nya förutsättningar eller inte.

 
          SUPER FARMORS BLOGG            
 
V. 22.
170529
Yvonne & Janette 
 GRATTIS
 
 
DAGENS CITAT  
 
 VÄLKOMMEN TiLL MIN DAG
 
Gubbens klocka ringer, men min är avstängd....
Hur kommer det sig? Jag vet att jag satte på den i går kväll
medans jag kolla nyheter. Men i dag när jag titta på den var den inte ens på.
 
Jag vill meddela att det kommer bli korta uppdateringar här
på min blogg under tisdagen, då jag opereras och även onsdagen,
då jag vet att jag är rätt slut efter narkos och sover gärna då. Kommer att försöka
skriva lite :)
 
Men det är 24 timmar kvar så jag tar denna stund
att reflektera lite över nyheter :)
 
Kraftig brand i ett industriområden i Malmö,
Stor rökutveckling, polisen misstänker att branden är anlagd.
En person knivskars i Malmö, avled av skadorna, polisen misstänker mord.
Misstänkt mordförsök i Gävle, en man sköt in i en bostad. Svensk regissör, Ruben
Östlund, vann guld palmen på Cannes - festivalen.
Så då är detta klart så jag kan gå över till min
dag och hur den blir. Förutsättningarna om en strålande dag lägger
man ju upp lite själv så här kommer min dag med mina förutsättningar :) .
 
Hej och hå klockan rusar vist lite för fort i dag.
Jag skall till jobbet nu så ner till Bee och så iväg.
Framme, i dag är det lite mer bilar ute än vad det har 
varit i helgen :).Jag skall jobba med Inga som redan är på
avdelningen.
 
Full fart och allt kom som det bör och inget är sen.
Vi får all på plats före 10.30 det känns väldans bra vill jag
lova. Man känner att man gör ett bra jobb och det är det som räknas.
Det är skönt att all frukost är klar 09.30 så den var inte heller sen vi är ett
bra team jag och Inga :) . Jo Kurt och jag också. Ha ha ha det är dom jag
jobbar med ha ha.
 
Då säger jag tack och hej på ett tag, Inga kommer att
sakna mig sa hon, detvärmer i hjärtat på en gammal tant :).
Tar ett litet adjö av Catharina också,Vi är ett super team hon och jag :)
Jag går in till adm. Eva, kramas 
och säger hej då. hon är väldigt snäll.
 
 
 
 
 
Så då är jag på G till Willys, måste se till att gubben
 
har mjölk, ost, bröd
och
 
 
mat hemma. Han är ju inte den som
 
orkar laga mat till sig 
själv :),
 
han förlitar
sig på
 
alla andra.
 
 
Ellie ringer i dag och vi pratar
och det
är inte så kul med hennes nacke och axlar.
 
 
Efter
 
krocken förra året
så är nu även hon förstörd. Inte så
 
kul vill jag lova.
Hon jobbar ändå
men just nu är hon
 
sjukskriven. 
Hon skall också
 
kolla upp sin
 
andning och syre upptag.
 
 
 
 
En kaffe hos Camilla hon har varit hos
 
läkaren
 
med Linus,
 
han är allergisk mot insektsbett,
 
han fick salva.
 
Lite feber och svullen fot.
 
Jag passar honom medans
 
mamma
 
jobbar eftermiddag och har ATP. 
Hon hämtar
 
honom senare 
efter sju
 
tiden.
 
Jag och Linus handla köttbullar. Det vill han ha till middag. 
 
Jag gör fläskfilé till oss. 
 
 
 
 
 
Min dator ha fått fnatt, den vill inte som jag vill.
Den gör sina egna stycken och om jag ändrar kommer den tillbaka till
hur den har delat upp det. Detta är ju skit skoj. Kliv ur min dator tack. Jag har lite att 
skriva om just nu. Ha ha ha  Eller lämna ditt meddelande så jag vet vad du vill.
 Jag gör ett nytt försök här och nu efter som jag ändå skall skriv.
Middan är avklarad och nu är det soff häng med Linus.
Hans mamma är på G hem nu eftersom
klockan är 19.05. Då kan jag
lämna han.
 
Jag åker dit och sen ner till Messes.
Här skall jag nu lämna Bee själv och ensam.
Gubben hämtar mig så jag behöver inte gå hem :) kanske
skulle behöva det så man får upp lite kondis ha ha ha. Och nu mår
jag illa av nervositet, jo jag är bajs nervös. Kommer det bli bra? Kommer värk
och allt gå över? Kommer jag bli bra?? Jag hoppas det, helvete jag skall gå med gips över
sommaren, haja hela sommaren .
 
Nå väl i i duschen och tvätta sig med special svampar med special
tvål på, tvätta håret det blir som tagel. Noga noga noga. Ropar
på gubben , skrubba min rygg tack :) Han hjälper mig.
Vad tror du händer????? Översvämning i
golvbrunnen. Satan i gatan.
 
Kokar varmt vatten häller bakpulver i brunnen och så 
på med hett vatten. Bubbel bubbel sen rinner det bort, vilken tur.
Jag har ingen lust att gräva där när man är specialduschad. En dusch till
i morgon bitti. Så då skall jag ta kvälls piller och lägga mig på sängen. Tv är
bra sömnmedel.
 
Tack för i dag kram till världen.
  på återseende.
 
HAKUNA MATATA ,
 Det är ord som är bra 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0