Och så är det en ny vecka igen :)

    
SUPER FARMORS BLOGG        
 
V. 19.
170508
Åke 
 GRATTIS 
 
DAGENS CITAT
 
 VÄLKOMMEN TiLL MIN DAG
 
Idag var det svårt att stiga upp, en smula trött var jag.
Men jag kom upp till slut och här kommer nu
platsen för min frukost och en stund
med bara mig själv.
 
Kollar in nyheterna och franska valet är klart.
Macron vann, en buss har vält mellan Borås och Göteborg,
en dubbeldäckare med 17 personer ombord.  Någon har gripits vid
Rosenbad med draget vapen, tonårspojkar i en trafikolycka vid Flen i natt.
En skall ha avlidit och tv pojkar letar man efter. Det står också om Zlatan så klart,
hoppas hans knä blir bra snart. 
En ung kvinna skall ha hittas död under mystiska omständigheter i Uddevalla.
Nä är det bara tråkiga nyheter i dag, tur att man kunde läsa om Zlatan ,
annars mycket olyckor och stök. Ja jag läste om en nollning i
USA också. Den kostade en 19-åring sitt liv.
Hur tänker man??
 
Nä nu lägger jag ner läsandet på nyheterna tråkigt.
Nä en kaffe till innan tvätten, hinner duscha
också. Eller skall jag ta den efter
tvätten...Ja det gör jag.
 
Klockan är 09.55 och tvätt på G, inte så mycket bara
sängkläder  och handdukar är mest. Juhani har inte heller så mycket.
Dom får tvätta själva nästa vecka. Jag är inte hemma så det
blir pappas kläder mest :)
Det blir en lunch mitt i allt, jag hitta sweet and souer kyckling.
Så gott. Tror jag skall bara äta kyckling :) Det kanske inte är så bra.
Men då är det bara att ta upp tvätten :) Klar 13.15 Hurra.
Nu kan jag bara göra inget :)
 
Tror du verkligen att jag kan det???
Nä det finns alltid något att göra. och det är nu så att
det är dammigt. Väldigt smuligt och grusigt, men vem har klampat in 
med skor då???  Juhani!!!!!
Ja ja dammsuga och en kaffe så går ju det bra också.
Jag bytte sängkläder och såg min lampa, oj den var dammig.
Skruvar isär hela baletten tvättar  fyra x fem delar = 15 saker.
Sen skall de torka och jag skall plocka i hopp den också. Får inte
komma något blött i elkontakterna.
 
Fixar det senare när delarna torkat.
Lite kaffe på det :) Fantastiskt gott, ja jag gillar
kaffe det vet nog alla vid de här laget. Jag kan ju säga det igen
om du har missat det :) Jag är officiellt
kaffe drottningen :)
 
 Då är det så att Linus skall få komma lite tidigare hem i dag, 
han har ju tid till 17 men i dag skall dom ha APT
klockan 16 så jag plockar honom 15.30.
Vi skall fixa middagen :)
Väl hemma skall jag skära kassler, koka potatis och
göra bea sås. Det kan vara gott tror jag. Nu så är
det bara att koka och steka. Ari kommer
precis lagom till maten.
 
Min lur ringer och Camilla vill att jag kommer ner till henne och
lämnar Linus, ja ja det går ju bra om en liten stund.Jag fikar
med gubben först.Men då kommer hon hit??
Hon är rolig hon.
 
Nå väl vi fika lite och hon har bullar med sig.
Det blir lite snack om allt och inget.
Vi skratta och även Juhani och
Ashani kom med i samtalen.
 
Jag skall titta Dr. Phil nu och sen blir
det nog Miami CSI
 
HAKUNA MATATA ,
 Det är ord som är bra 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0