Röntga tummen

 
         SUPER FARMORS BLOGG         
V. 19.
170511
Märta & Märit 
 GRATTIS 
 
 
DAGENS CITAT 
 
 VÄLKOMMEN TiLL MIN DAG
 
Det är en torsdag som jag har att förmedla till
dig, min torsdag. Allt som kommer i min
väg skall jag förmedla till dig.
 
Ja klockan har ringt i dag för att jag skall köra
till sjukhuset med Camilla. Så jag tar min frukost 
först och startar min dag. Som jag bör tar jag och läser
lite av nyheterna också.
 
Jordbävning i Kina, nu på morgonen är det åtta som
omkommit och ett 20 tal skadade. Skalvet har inträffat
i Xinjiang-regionen i nordvästra Kina.
 
Det är mycket om mordet på Kevin, hur barnen har dömts och 
att själva processen har gjorts fel. Mycket intressant läsning.
FBI-chefens avgång, verkar skum, Trump är en ful fisk.
 
Ett lejon har bitit en tämjare på cirkus, Själva cirkusen ser
lite "B-aktigt" ut. Men publiken flyr ut med sina barn.
Detta hände i Frankrike.
 
Storbrand i Mölnlycke i natt lägenhet totalförstörs.
Rapparen Petter skall bli pappa igen, han och frun har
nu fyra barn, så 5 är på G. Det går bra nu :)
 
En häst har dött på Solvalla.
Det kan inte vara kul om en häst bara ramlar i hopp.
Man kan inte driva ett djur så hårt att den bara faller ner död.
Hoppas de hittar ett annat fel på hästen, måste vara hårt slag för
ägaren Stefan M
 
Det två senaste nätterna har varit de kallaste maj-nätter på 
70 år. Men nu skall det tydligen vända och till helgen
kommer det att bli 20 grader :) 
Taget från Aftonbladet 20170511
 
 Då skall jag återgå till min dag och vad jag skall göra.
Jag har en lite sak som bör tas om hand nu i dag.
Min tumme måste röntgas.
 
Men jag har en sak som skall fixas först.
Hämta upp Camilla som skall till
Södertälje sjukhus. Så det är
första saken som skall
göras i dag.
 
Camilla är iväg till jobbet först en timme och så är det nu då
tid för mig och Linus att hämta mamma och åka till
Södertälje sjukhus. Här har man varit med
diverse barnbarn :)
 
Jag har faktiskt legat här själv då för så där 13 år
sen.Men då var det inge ombyggnad som det
är nu, detta sjukhus blir nog fint när
det blir klart.
 
Medans jag väntar på att klockan skall bli nio så ringer
min läkare från vårdcentralen. Jag har ju röntgat min nacke
så det är ju lite intressant hur det är med den. Han vill skicka en 
förfrågan till ortopederna på Huddinge och höra vad dom tycker. Spännande.
 
Plockar upp Camilla nu vid nio och åker då iväg.
Jag och Linus väntar en stund i väntrummet, Camilla är
borta så där 30 minuter. Då blir vi klara och vi kan dra oss hemåt.
En lite lunch från Donken kan vara bra, Juhani och Ashani skall också få lunch.
Så snäll jag är :I
 
Efter en liten lunch kör jag Camilla till jobbet och mig själv till
röntgen i Skärholmen. Men som jag misstänkte var det
en väntetid på en timme. Och hur fördriver jag
en väntan?
 
 
Jag fixar en kaffe så klart :)
Det tog en minut att springa ner till stället som
säljer munkar i alla olika smaker. En kaffe till PH och
så tillbaka upp i väntrummet. Juhani blev lite less på väntan 
på att jag skulle komma hem :) Han ringer och frågar 
>När kommer du hem?<  Jag svara att jag vet inte.
 
Äntligen min tur, det gick på fem minuter så var
jag klar och kan ta mig hem, Sammanlagda
tiden som jag var borta blev......
två och en halv timma.
Juhani skall träffa Anthony så nu gick han. Jag och
Linus är hemma och fixar lite. Ingen större stress med i dag.
Så då är det bara att invänta middagen som kommer vid fem tiden. 
Det blir pannkakor 
 
Kvällen är här men det är ju som det skall.
Jag skall snart sätta mig framför TV och kolla på
lite pogram. Jag har två lite serie jag kollar på och det
är CSI och Räddad av änglar. 
 
Men det är ju bara att göra kväll och se till att allt
blir bra med det, så min dag i ett nötskal och
jag tacker dig super mycket att du
har varit här.
 
Tack för i dag och
på återseende.
 
HAKUNA MATATA ,
 Det är ord som är bra 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0