Semester i Ärla 🤑

 
       SUPER FARMORS BLOGG         
 
V. 20.
170515
 Sofia &Sonja
 GRATTIS  
 
 
DAGENS CITAT 
 
 VÄLKOMMEN TiLL MIN DAG
 Klockan ringer, och jag skall ta min frukost.
 Det är kaffe med smörgås med de stora
tjejerna. Dom skall med bussen som 
går där strax efter sju.
 
Jag har lovat Joline att äta med henne. Hon äter
bättre när någon vuxen sitter med. Så min fil kom då.
Jag får se att dagen tas som den kommer.
Nu skall vi köra mamma.
 
Det kan vara kul att bekanta sig med andra
affärer, var till Flens Willys. Annorlunda men
kul. Handla lite till middagen. Ugnsstekt
falukorv med potatis.
 
Väl hemma igen inser jag att det kommer
att bli regn. Jag har beställt sol på min 
semester. Massa sol. Så skärpning
fram med mera sol, tack.
 
Lunch.... Spagetti med köttfärssås blir det.
Barna, äter bra, även Lill monstret.
Hon är så rolig. Till slut kom
hon och käka.
 
Jag har städat lite och känner att de där med
hönsen kan vara överkurs. Men jag lär mig.
Har hämtat upp falukorv, blir den till 
middagen.
 
Nu skall jag bara vänta hem ungar från skolan.
Amanda kommer först,  hon sluta 13.30.
Johanna kommer en timme senare.
 
Kolla bygget på alltan och det är så
segt, händer inget. Dom har jobbat så
där 10 timmar.  Men det syns inte kan jag säga.
Det är mer än 75 procent kvar att lägga.
 
 
 Det känns  väldigt tragist för att alla timmar kostar.
Man vill ju ha ett viss sa. tempo på det som skall
läggasm. 
 
Ja men nu är det middag på G ock det kändes bra.
Koka på potatisen fixa korven och sås.
Jimmie har inte kommit hem
Så jag fixa till oss bar.
 
Gott är det. Killarna som jobbar med alltan, 
Jobbar till 18, men hur blir det.nu?
Min son kom hem strax innan .
Han skall flytta bort
stockarna.
 
Sen skall alla in i duschen.det är bara att fixa de små.
Det blir lite stökigt och sen skall all i säng,
Jag kollar Miami ics och jag kan 
avsluta dagen.
 
Tack för i dag och på återseende.
 
HAKUNA MATATA ,
 Det är ord som är bra 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0