Sol och vĂ€rme 😘

 
SUPER FARMORS BLOG
V.19
170520
 Karolina & Carola
GRATTIS
 
VÄLKOMMEN Till MIN DAG
 
Efter lite dÄlig sömn och ett himla liv pÄ
kaniner . Har nu i alla fall klivit upp
och startat min frukost.
 
TvÄ tjejer Àr vakna och tvÄ sovet. Sonen
Àr igÄng med jobb pÄ alltan med fyra killar.
HĂ€r jobbar det satan. 😃
 
Skall sÀtta pÄ tvÀtt och Äka till Coop.
 Jag jobbar gÀrnet och det Àr ju
bra att fÄ undan detta med
tvÀtten. Jag och Ari far
till Coop.
 
Kött, sallad, lördags godis och kaffe. Sen till
tobak och lÀmna travet.Det Àr ju bra. VÀl
hemma sÄ blir det lunch, hamburgare. 
Barnen Àr ute och lika sÄ jag, 
VÀdret tillÄter inte att
vara inne.
 
Alltanen byggs fort nu. Det Àr ett helt otroligt
bygge nu. Sonen Àr med och ser att allt
blir gjort. Han fixar ocksÄ hönshus.
Jag fixar med bark vid höns
huset. HÄller pÄ att fÄ
solsting.
 
Det Àr ju det dÀr med vatten jag slarvat som attans
med vatten. Ari rensar lite under granar och
Det blir lite luftigt. Ser bra ut. Killarna
som fixar alltan blir klar via 19.30.
Det kan min son börja
med maten .
 
Vilket kÀk massa grillat.  Barnen Ät pommes och korv.
Sitter och har himla trevligt. Vilken dag,  vilken
middag. Allt Àr toppen.
 
Lite lördags godis fÄr barnen, vi tittar pÄ
Pirater​ och Ă€ter godis. En liten
tumult. Joline har hittat
ett armband.
 
Hon lade det pÄ mattan, ock glömde det
nÀr hon hÀmta dricka frÄn köket.
Hon kom i sÀng nÀr det kom
pÄ tal.
 
Det var ju massa brÄk. Hon grÀt och
var lÀt hysteriskt. Men det var ju 
Lunch nu vi har hittaden 
 
Jag har ju hitta armbandet  och det
ligger tillbaks pÄ sin plats.
Hon lugnar sig och
det blir bra.
 
Jag tittar pÄ tv och skall nu sova.
 
Tack för idag​
 
VĂ€lkommen tillbaka​
HAKUNA MATATA,
Det Àr ord som Àr bra.

Kommentarer

Kommentera inlÀgget hÀr:

Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0