Vilodag och hemresa

 
    SUPER FARMORS BLOGG        
V. 18.
170507
Carina och Karta
 GRATTIS 
 
 
DAGENS CITAT
 Ingen kan älska som vi
 
 VÄLKOMMEN TiLL MIN DAG
 
Ja då är det helg och jag äså nöjd för
denna helg. Jag har spenderat
den med två av mina barn.
 
Jag tycker att det har varit och
den är fortfarande helt grym.
Kan inte klaga på något.
 
Haft sex barnbarn runt mig och kan 
känna att så bra vill jag må
hänt.
Med
 
Ja en frukost är en bra start för denna
dag. Och den kommer att vara 
bäst.
 
Kaffe måste jag verkligen ta. Vilken dag
det är, sol blå himmel och små vita
moln. Det är en vacker
morgon.
 
Nu är det hög tid att ge sig av till
stallet med Tindra. Hon har lärt sig väldans mycket, 
det är hennes åttonde termin så nog är hon duktig allt.
Hon rider en timme och sen är det bara att torka hästen.
 
Vi lätta mot Flen där 11 tiden och jag lämna av
henne hemma i Skedevi. Sol värme och hur fint väder som helst.
Jag kramar om Tindra och talar om hur kul det är att träffa henne och
att jag älskar henne.
 
Nu skall jag till Lyckebo och 11.30 är jag hemma för att
plocka Johanna  för hon ville träffa en klasskompis.
Jag lova att hämta henne senare.
 
Hemma igen och Camilla med familj gör sig klara för att åka hem.
Vi säger hej då och det är ju bara att kolla när Ukki och Haylie fixar med stockarna.
Jag och Nea fixar lunch (rester från gårdagen)  och sen dör PH lite. Trött som fan.
 
Hämtar Johanna och sen är lugnet utbytt till gap och stök.
Fattar inte varför dom skal kivas om allt.
Till och med om en knappnål.
 
Ja det blir ju då lite korvstroganoff till middagen.
Nea kokar i hopp detta och det smakar
mums gott.
 
Hallå där skall vi, jag och Ukki i varsin bil, dra hem.
En lång bit hem har vi ju. en det fixar sig tackar först värd
paret för en fin helg och att det har varaigt så bra och kul. Ja det har varit
massa folk men det känns ju lite roligt. Som man är tillbaka på ruta ett när mina
barn är små.
 
Men väl hemma är vi då strax efter 20.00.
Slutar här för jag skall lägga upp kort från olika
dagars händelser.
 
Tack för i dag. 
 
HAKUNA MATATA ,
 Det är ord som är bra 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0