Bjuda på fika på jobbet :)

 
SUPER FARMOR BLOGG
    V 47    
171120
 GRATTIS
 
Helga & Olga
 
DAGENS CITAT 
 
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
 
Ja då är man på G igen, vakna av mig själv så där 40 minuter före klockan.
Här om dagen var ju bara en lyckoträff att klockan verkligen ringer :)
Jag har haft jobbigt med väldigt tidiga morgnar . Trodde jag
skulle kommit över dom men icke :)
 
 
Ja jag tänder ett ljus och sen är det fullfart, intag av frukost efter morgon stök.
På med kläder och på med mig själv :) Lite på ögonfransarna i dag :)
Så kan man ju se vaken tu :) Lite svårt annars :) Jag skall
lämna bilen till Bullen på Messes i dag hoppas det
bara tar i dag :)
 
Då skall jag läsa lite nyheter och så :)
Se det stora hela i världen. Ja det är lite
blandat i dag så det  är ju bara att hoppa in på
Aftonbladet.se om du vill läsa lite om den galna världens framfart.
 
 
Jag skall nu lämna Bee hos bil docktorn igen, en lapa och något men avgaserna.
Jag blir upplockad av Thomas och det är en kaffe på G hos familjen Karlsson.
Camilla skall få reda på hur hennes nya medicin, cellgifter, skall tas.
Det kommer bli spännande och få höra vad som kommer att
hända. Jag är lite orolig över resultatet.
 
 
Jag blir kvar hemma då Thomas följer med, det är bra, jag passar
Linus så han slipper vara med på sjukhuset. Vi spelar lite, äter glass och
jag viker tvätt. Tiden går fort och här kommer min dotter igen. Hon har varit inne hos
läkaren i en timme, mycket snack och mycket förklaringar.
 
Det kommer bli en tid här framöver som kommer vara jobbig med hennes
nya medicin men jag hoppas på den så mycket. Ja sen var det SLE
som sätter sprutt i vissa leder på handen, på kroppen
överhuvudtaget. Det är ju inte så kul. Hittat knölar
lite här och där vilket inte är så bra.
 
Hon skall få lära sig använda hela lungan på något lugcenter.
Hon tycker tydligen inte om att andvända sina organ som man skall.
Men det är väl Camilla i helhet. Ja jag följer min dotters öde med lite oro,
men hoppas nu på detta. Vi skall väl ta en liten lunch då, 
 
Innan vi kan komma iväg ringer det från Messes.
Bee har lite mer allvarligt fel. Katalysatorn skall tydligen vara sönder.
Men va...hur mycket kostar det då??? 5000 eller så. Skall se om vi får tag i 
en bättre begagnad :) Måste höra med Thomas om han vet någon.
Ja nu skall lunchen intas, jag blev bjuden på den av Camilla.
Sen var det bara raka vägen till mitt jobb. Skall fika klockan 13.00 med
mina kollegor. Skall bli så kul och det kommer att vara kul. Majvor kommer så
kul. Här står hon ju redan, Majvor alltså. Så mysigt det kommer att bli. Jag fixar kaffe
dukar upp för lite annanaspaj med glass.
 
Kollegor från alla avdelningar kom, så kul. Klockan 13.30 kom en
hel grupp med kollegor och sjunger för mig och har blommor och allt.
Dom har samlat till ett presentkort på guldfynd och en fin bukett blommor, 
Av Majvor fick jag choklad och en blomma. Så fint vill jag lova, så fina kollegor.
Jag blir berörd ända in i skälen och det känns så bra.
 
 
 
 
 
Jag fick ett kort också den var ju så klockren.
läs här nedan
 
 
Nu är det tack och hej så då skall jag ta mig hemåt.
Jag vill så gärna stanna lite till men känner att fika stunden är passerad.
Det blir att lämna Camilla hos Thomas på han jobb. Jag tar Linus med mig och nu är
det hem som gäller. Camilla och Thomas är på Brisak i Gustavsberg.
 
 
Lite middag på detta och så är man rätt trött,
många känslor på en och samma gång. Har svårt att
fatta tror jag :) Men kvällen går vidare.
 
Jag Linus och Juhani åker till Haninge och hämtar Ashani.
Det är en tripp jag tycker är jobbig på kvällen för att jag inte
ser så bra på mörkerkörning.
 
Kommer hem där vid åtta och lämnar två hemma och tar Linus hem.
Jag får en ljusstake av Camilla och Thomas :) Så fin.
 
 
Nä väl hemma slår tröttheten till med full kraft.
Jag dekar .
 
 
    Sov gott      
 Det är ord som är bra.
SUPER GRANNY 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0