Då skall jag återgå till vardagen :)

 
SUPER FARMOR BLOGG
    V 48     
171126
  
 GRATTIS 
 Astris & Asta
DAGENS CITAT 
 
 
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
 
Hade planerat en sovmorgon till 07.00 i alla fall.
Men se den gubben gick inte, 0515 hello nu är jag vaken.
Jag känner att jag är så ...TRÖTT. Kan jag fä sova lite???? Nej inte idag
ok det var ju kul, efter att jag legat en stund och vridit mig hit och dit går jag upp.
 
 
Ja jag vill ha lite frukost det kan sätta livet på topp.
Nu så njuta och åter kalla lugnet i kroppen, andas in....andas ut.
Så läsa nyheter om vår galna värld och moder jord som säger stopp.
Något vulkan utbrott på G på Bali, Gunung Agung heter vulkanen. Man har stängt
flygplatsen och människor som bor nära ombedes att evakuera. Turister blir strandsatta ock
kommer ingen vart.
 
Zlatan har spelat och det ser ju bra ut.
Sen är det brandkvinnor som lägger upp ett upprop som hänger i hopp med
"Metoo", det är hårt nu och fler och fler kommer fram till att killar är
små grisar :) Nä det är inte OK att vara så mot tjejer, skärpning
för fan. Detta kommer bara ge fler och fler vansinniga
berättelser, och beviset på att "män" är i själva
verket supergrisar :)
 
Så nu skall jag gå vidare med min dag och se vad jag kan hitta på.
Jag har ett kvälls pass som skall göras och jag har en tvätt
stuga att fixa. Tur att Juhani kan ta över när jag skall
till jobbet. Oj nu ringer luren, det är Camilla
hej på dig, hur är läget??
 
 
Dom skall äta frukost och sen gå till dagis.
Jag skall se om min bil är klar och om jag kan få
den i dag, vilket jag sa att jag måste. Har liksom inte tid
med verkstads tid just nu känns det som. Camilla kan ju hämta den
om den är klar vilket är bra, men om den inte är klar vilket jag tror då, måste 
jag ta mig dit.
 
OK Ellie ringer också till mig hon skall ju opereras den 13 december och hon skall ha
lite svar på frågor som skall besvaras. Det är ju bra då att veta svaren. 
Nå väl min dag rullar vidare och nu när klockan är åtta så skall
jag ringa till Messes och se vad min bil är, klar eller inte.
Hej nå hur är det med Bee?? Nähä ok inte
klar, ja ja jag ringer 12.00 och hör.
 
 
Nu blir jag arg, han har haft bilen hela fredagen,
hela lördagen, hela söndagen (det var Bullen som ville ha
den över helgen för att kunna laga den) och nu hela morgonen och
han har inte den klar. Hur skall jag kunna lite på en kille som inte är seriös??
Gör färdigt bilen nu snälla.
 
 
 
När jag ringer till verkstaden klockan 12 är det lunch.
OK jag tar upp tvätten så länge så kan jag ringa igen. Nu får
jag lite bråttomt jag skall till jobbet. Hur fan tänker dom nu... Inge svar.
Nu är jag arg, jag hoppas det bara är lite små strul så Thomas får hämta Bee 17.00
Jag ringer igen, inget svar. Nu är jag redigt sur. Jag måste ta mig till jobbet.
 
 
Tar bussen 14.02 från Tuna, kommer på bussen. Då har jag inte tillräckligt med pengar på
kortet, men lägg av nu dör jag här och nu. Får åka med och kommer till Tumba, skyndar
mig till Pressbyrån, lägger på 100 kr på kortet. Går till tåget, här står massa folk och
kollar på informationstavlan, inga tåg. et är ett tekniskt fel. Stora förseningar.
OK  ringer jobbet, berättar att jag blir sen. Går ner till bussen pratar
med Juhani som säger att 24 över tåget skall komma.
 
 
Går till tåget igen och se där här kommer de ju.
Tack min skyddande ängel. Nu är jag på G mot Huddinge.
Så nu tar jag bussen till Midsommarvägen, så nu är jag här och allt
innan 15.00. Fan vad jag är bra. Så in på avdelningen so fixa lite andra saker.
Så nu kan jag jobba lite så det är jag och Maria som är på G denna kväll. Det kommer att
gå så bra och så bra kommer jag att få i ordning kvällen.
 
 
Ringer Messes igen och nu svarar Bullen, ha säger att katalysatorn just kom
till verkstan, men snälla du sa ju att du skulle tvätta den gamla, och nu
har du väntat på en del??? Vad håller han på med. Nu är jag sur på
riktigt. Han bara snackar denna man helt otroligt med bara
snack. Ja ja jag kan inte hämta bilen i dag, nä men i
morgon. OK jag kommer 11.00 Sa jag.
 
 
Jobbar vidare med mitt jobb och försöker glömma samtalet.
Middan kommer så då är det bara att hoppa på den och se till att alla
får mat och att alla får det dom vill ha. Men det är lite så där oroväckande med en dam,
hon vill inte ha mat. Hon vill inte riktigt återhämta sig efter sin tids sjuk tillstånd.
 
 
Nå väl nu skall man börja lägga de som är trötta och så var kvällen igång på
allvar. En, två, tre, och så fyra i säng. Trötta människor och det är ju väldigt jobbig
situation detta. Dom sitter uppe och sover, då är det lika bra att bädda ner dom. Nu närmar
sig klockan 20.00 lite medicin och så ner med soppor, eller tvärt om blir det. Soppor först.
 
 
Natt personal kommer så då är det väl bara att tacka för mig och gå
ner och byta om. civil kläder på och så ut till en Thomas som väntar. Skönt
då kommer jag hem till nio. Det blir att sova då. Lite kaffe till mig och så är det bara
att köra på. Sängen väntar.
 
 
    Sov gott      
 
 Det är ord som är bra.
SUPER GRANNY 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0