Dagen före roligheter :)

 
SUPER FARMOR BLOGG
    V 45    
171110
 
GRATTIS
Martin & Martina
 
Ett stort garattis till Lollo som
fyller år i dag
 
 
Mårtensafton
DAGENS CITAT
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
 
 Det är en ny morgon med massa potential .
Det är ju bara att köra på och se vad denna dag ger mig :)
Jag kan ju inte lova spännande läsning då jag bara är en helt
vanlg "tant" med en våryrkesroll, mamma, farmor och mormor, det kan
ju bara vara tråkig läsning eller så är den rolig.
 
Som du har sätt ett par dagar har
det varaigt korta inlägg och det beror mesta delen
på att jag är trött och sliten när jag kommer hem. Blir inte
mycket skrivit då. Men hoppas på att du tycker det är OK. Dagen
skall ju innehålla min vardag så det är bara så det är. Nu kommer en
fredag att rullas upp.
 
 
Frukost först ut och det är ju inte helt sant , jag har ju redan fixat morgon
stöket på toa och så. Alltså är jag färdig för frukosten och nyhetsläsning.
Hoppas att den kan ge ett lyft i dag.
 
Så forskare är förundrad över en stjärna som bord ha slocknat redan 1954.
Den kallas för "zombi stjärnan" . Det är väl bara så att den är levande
längre än andra :) Det kommer inte att lösa detta i alla fall tror jag,
den bara är med helt enkelt. 
 
Men då är det dags för min jobbdag att ta fart tar bilen nu :)
Mot Västergården och et litet morgon pass. Har allt under
kontroll och tänker väl att jag skall upp på golf
invigningen på plan 3.
 
Men vad händer?? Inget går riktigt som jag planerat.
Ett fall och en småskadad dam. Fall rapport 
och så koll på lunchen. Jag och Kurt har
koll på stället. Silvia gör helg.
Jag städar sköljen och
även vår tvättstuga.
 
Klockan blir två och jag känner att det är full fart hem. Det är nu helg för mig.
Jag kommer att se till att det finns god frukost till två flickor och jag skall 
se till att jag kommer goa med dom för alltid, hela helgen oh vad 
jag längtar tills i morgon.
 
Jag skall handla bröd också och lite annat så vi kan äta lunch.
Det är ju i alla fall min helg med två barnbarn. Det blir så
bra och det kommer att vara perfekt.
Nu till dagen som fortsätter med att jag och min dotter Camilla skall ha 
gemensam middag. Det kommer att bli hos Camilla så Linus kan
sova om han blir trött. Jag har bestämt schnitzel med
pommes. Det blir så bra de :)
 
Jag lämna olja till Camilla så vi kan fritera pommes, då vill Linus
komma med hem, ja det är ju OK jag skall ju till Camilla sen så det är
OK. Nu sitter vi här och kollar på varsin dator :) Han har något spel på
som han skall klara av, jag kollar på FB. Ari??? Jag han sover på
soffan, vad annars.
 
Nu skall vi ha en middag med Camilla så jag väcker han. Vi har en 30 minuter
så det skall väl fungera. Men som vanligt är han inte så pigg.  Vi kommer i
väg 18.05 så vi är sena som alltid, min man har ingen som helst kunskap
om klocka och tid.
 
Men maten är klar och vi äter, Linus smakar på schnitzel, han tyckte det var ok men 
köttbullar är godare och han vill ha de sen. Vi fika och sen är det bara att åka
hem och vila lite. Plockar Juhani och Ashani på vägen hem. Det är
helt OK vi är hemma nu och jag skall titta på TV. 
 
 
    Sov gott     
 Det är ord som är bra.
SUPER GRANNY 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0